Страници

сряда, 27 юни 2012 г.

Nissan Juke Nismo представен на Льо Ман

Първото публично представяне на спортната версия на Juke бе на щанда на Nissan по време на прочутото състезание - между 13 и 17 юни



 
През започващото лято искам да разведря сериозното бистрене на автомобилна политика с малко внимание към интересни коли, които се появиха напоследък. За малко да забравя, че освен проблеми, автомобилната индустрия се грижи да ни предлага и прекрасни продукти, на част от които ще обърнем внимание в предстоящите броеве.

Днес ще се порадваме на чудноватия Juke, който още с появата си предизвика интересен коктейл от недоумение и ентусиазъм, довел го до трийсет и първо място по продажби на континента за пръвото тримесечие.

Крайният производствен вариант на тунингования малък кросоувър направи своя дебют на най-прочутото световно автомобилно състезание – 24-те часа на Льо Ман, рамо до рамо с радикалния Nissan Delta Wing и Juke-R.

Вече показван като концепция на изложенията в Токио и Женева, това е първа идея за спортния генотип на Nismo, който ще премине от пистата на пътя в началото на следващата година. Nissan стана пионер в сегмента на малките кросоувъри с представянето на Juke преди две години и заявява амбиция да задържи водачеството с тази радикална спортна версия.

Nismo e разработен от отдела за моторни спортове и персонализация в Япония, и добавя разпознаваема индивидуалност, съчетана със спортно ориентирано пътно поведение и характер, към стандартните модели на Nissan.

Какво е Nismo?

Nismo e абревиатура на Nissan Motorsports International Co. Ltd и произхожда от активното участие на марката в моторните спортове. Това е отделът за спортен тунинг на стандартните автомобили, с който разполага всеки уважаващ себе си производител. Задачата на Nismo, като всеки тунинг, е да съчетае техническите новости със спортен нрав, с което да добави страст към традиционните автомобилни ценности. Създаден през 1984 година, Nismo в момента осигурява участие на високо ниво на марката в GT-шампионата, Световния шампионат за издръжливост (WEC), 24-те часа на Льо Ман, както и Льо Ман сериите в САЩ и Европа.

Отделът разработи и забележителния Leaf Nismo RC, който през миналата година дебютира на Льо Ман и така стана първият изцяло електрически състезателен електромобил.

Радикален

Nissan Juke Nismo съчетава чудноватия радикален дизайн на базовия автомобил, представляващ съчетание от линии на спортно купе и SUV, със спортния характер на тунинга. Той представлява аеродинамичен кит, добавящ излъчване на ефективна динамика и мощ. Състои се от по-ниски предна и задна брони, по-изразени арки на колелата, прагове, модифицирана предна решетка и заден спойлер с цел по-добър контрол на въздушния поток. Така аеродинамичните подобрения увеличават притискането, без да променят коефициента на въздушно съпротивление, подобрявайки стабилността на Nismo-версията. Подходящи нови 18-цолови джанти и по-широки гуми подобряват общата стабилност и сцеплението, и естествено напомпват допълнително визуалното присъствие на иначе малкия чудак.

Nissan предизвика огромен интерес с Delta Wing на Льо Ман, въпреки че колата отпадна рано от състезанието.
Нататък подобренията се преместват под предния капак, където е монтирана версия с повишена мощност на познатия 1,6-литров двигател с директно впръскване и принудително пълнене. Вдъхновението тук идва от наистина революционно изглеждащия състезателен Delta Wing, който гледахме на пистата през миналия уикенд, снабден с идентичен двигател със същия обем и мощност от 300 к.с. Добавено е втвърдено окачване и модифицирано сервоуправление за по-директно и спортно каране, както и векторно управление на въртящия момент за подобряване на поведението в завой.

Nismo-вариациите продължават вътре, където воланът, педалите, бутоните на таблото и тапицерията на вратите са преосмислени с оглед на по-силно спортно внушение. Волевият характер на возилото няма да е достатъчно подострен без велурените спортни седалки с червен шев, предлагащи допълнителна странична опора.

Изпълнителният вицепрезидент, отговарящ за глобалното продуктово планиране, Анди Палмър: „Представянето на Juke Nismo затвърждава нашата отдаденост към предоставянето на достъпни за всички иновации и силни усещания. С радикалния си дизайн и пионерски подход, той е естествен избор да бъде сред първите модели, получаващи типичните характеристики на нашите Nismo специалисти.”

Впрочем, историята на спортния Juke започна през миналата година с представянето на Juke-R, който беше планиран като еднократна концепция, а завърши на конвейра като ограничена серия заради големия интерес.

Миналият уикенд Juke Nismo стоеше редом до духовния си предшественик, с което отвори нова глава в историята на японската емблема, специализирана в миграцията на спортните нисани от пистата на пътя.

Juke Nismo ще се произвежда заедно с цивилния си брат в завода в Съндърланд, Англия, а продажбите в Европа се планират за началото на януари следващата година.

Повече детайли и технически подробности ще бъдат предоставени с наближаване на представянето му, а въвеждането в Япония и САЩ ще е на по-късен етап.

Сп. "Тема"

Няма коментари:

Публикуване на коментар