Каквато марката, такъв и пиарът? Не искам да го вярвам. |
Гениалното авторство обикновено ражда творчески резултати
като едноименната пиеса на Оскар Уайлд, която вече 117 години се радва на
неувяхваща популярност заради естетическото удоволствие, което доставя.
За разлика от великия ирландски драматург сънародниците от Great Wall и ПР агенцията им творят четива, които няма да
останат в историята на българската корпоративна комуникация. Или по-точно ще го направят в категорията „гафове”.
Тези дни, за втори път през годината, излезе информация до
медиите, в която с празнично-пожелателен тон от името на Литекс
Моторс се цитира неназована пазарна информация, според която
моделът им Steed 5 е „безспорен лидер и най-продавания лекотоварен
автомобил у нас.”
„Информацията” в неофициалната справката на ААП, доколкото изобщо бихме
могли да я наречем така, отразява непълно, неточно и невярно пазарната картина
в България. Тази справка включва безкритично данни, получени от самите
вносители, и не претендира нито за точност, нито за надеждност. Така всеки може да изпрати каквото си поиска и то да попадне в нея.
Професионалистите в сектора отдавна живеят с този проблем и най-малкото, което правят е да ползват тази информация критично,
т.е. само за ориентир. Какво друго (не)правят е голяма друга тема.
Единствени Great Wall напоследък си позволяват да я употребяват публично,
при това без да я споменават конкретно, а на всичкото отгоре – да си самовръчват тиквения
медал на първенството. Освен неуместната лексика, съобщението е илюстрирано с
нещо, приличащо на кичозен автошарж, чиято очевидна цел е да визуализира „успеха” на
прохождащата марка и нейния иначе очевидно популярен модел.
Крайният резултат прилича на курсова работа на отличник от курс за начинаещи по Photoshop, връзки с обществеността и английски език по програмата "От социални помощи към осигуряване на заетост".
Крайният резултат прилича на курсова работа на отличник от курс за начинаещи по Photoshop, връзки с обществеността и английски език по програмата "От социални помощи към осигуряване на заетост".
Лично аз гледам с ентусиазъм и симпатия на първия от много години
насам български предприемачески опит в автомобилния сектор и тъкмо заради това си позволявам един скромен съвет:
Не се позовавайте на непълна, неточна и невярна информация, особено в
официално изявление – това е лош знак за начина на мислене и звучи по-скоро
смешно, отколкото гордо. Още по-малко го правете, без да цитирате източника. Такова изявление, дори да отговаря на истината, не
внушава респект, а оставя блудкавия послевкус на непрофесионализма.
Какво да правим като пазарните играчи са приели да създават и ползват информация, която не става за нищо - даже не можеш да се изфукаш както трябва.
Какво да правим като пазарните играчи са приели да създават и ползват информация, която не става за нищо - даже не можеш да се изфукаш както трябва.
А иначе напредъкът на марката в България е очевиден и интересът към нея е
както обясним, така и обнадеждаващ за това високорисково бизнес-начинание, на
което за трети път в блога си желая успех.
Тези размисли ме наведоха на една любима арабска поговорка:
„Ако нещо се случи веднъж, то може никога повече да не се повтори, но
случи ли се втори път - непременно ще се потрети.”
Няма коментари:
Публикуване на коментар