понеделник, 5 септември 2016 г.

Peugeot 2008: Когато липсата на новини е добра новина

В средата на живота си В кросоувърът от Сошо мина символично обновление



   Ключовите новости в тази кола са отпред
Контекст 

Едва ли е изненада, че сегментът на малките кросоувъри в Европа продължава да е най-бързо растящата масова автомобилна категория. Това, което звучи още по-ентусиазиращо е, че за първи път в историята през второто тримесечие на 2016 те изпревариха братовчедите си от по-големия С сегмент и нищо чудно до края на годината по-малките да изпреварят трайно по-големите. 


   Източник: ACEA, JATO Dynamics
Както ще видите в първата таблица, на европейски терен всичко живо, с изключение на стареещия Nissan Juke и странния на вид C4 Cactus на Citroen, расте. Растат и продажбите на обновения Peugeot 2008, който успя да изпревари чакащия опресняването си Opel Mokka. 

Често си повтаряме, че липсата на качествена информация за българския автомобилен пазар прави анализа му труден, а този по-сегменти – невъзможен на практика. Единственият източник на неточна и непълна информация продължава да е ААП и, както виждате, тези неточност и непълнота онагледяват странна сегментна динамика. Търсенето на малките многофункционални возила от В сегмент линее, а реекспортът и дилърските регистрации, съдържащи се в данните, изкривяват крайно картината. 


   Източник: ААП
В този хаотичен контекст резултатите на Peugeot 2008 са много далеч от континенталния му успех, а моделите като цяло се представят по-слабо от 2015-а.

Неубедителността на тази транспортна категория по нашите ширини се обяснява и с особеностите на националното потребление, чиято крайна поляризираност по оста „голям-малък/предно-двойно предаване“ намира отражение в търсенето на иначе постоянно разнообразяващото се предлагане в сегмент, съставящ под 10% от продажбите у нас. 

Peugeot 2008 

Гледайки няколко години назад, си спомням скромните очаквания в Сошо за модела им 2008, които той надхвърли в пъти, паркирайки на второ място за полугодието през 2016-а. 

Контекстът обаче е труден и „Пежо“ освежават малкия си модел в средата на живота му – действие, което би трябвало да укрепи резултатите предвид очакваните новини от пряката конкуренция, а и вътре в гамата: след дни в Париж шефовете ще дръпнат сатена от новия 3008. 

Най-забележимите промени в 2008 са отпред: няма начин да подминете емблемата, мигрирала в средата на по-влиятелната предна решетка, заобиколена от леко променени светлини и брони.


   Нов е и дизайнът на джантите
Задните светлини са претърпели приятно LED развитие на котешката тема: вече напомнят естетизираните тройни драскотини от ноктите на хищник. Страничните новости се изчерпват с нов дизайн на джантите. Дреболии – ще кажете и ще се съглася: две хиляди и осмицата не е на нивото нито на най-странните, нито на най-изтънчените в сегмента, но дреболиите са напълно достатъчни да ви изведат от сивата зона на анонимността по улиците.  

Вътре французите са предпочели символичните промени в цветове и материали плюс микса в нивата на оборудване. Това обаче не е лошо, тъй като при цялата преднамерена различност на таблото му, интериорът на 2008 е един от най-добрите в сегмента. Все пак обърнете внимание на високо вдигнатите над малкия волан уреди, както и на сложно организираните менюта и подменюта в 7-инчовия чувствителен дисплей – конфигурация, която не е по всеки вкус. 

Карах средното ниво на оборудване – Active, от което се очакват и най-масовите (доколкото това изобщо е приложимо у нас) продажби, с по-слабата настройка (112 к.с.) на трицилиндровия бензин с 5-степенни механични скорости и предно предаване.
 

   Графиката на задните светлини – също
Като типичен представител на вида квази кросоувър от В сегмент (сложен, наукообразен начин за поднасяне на липсващото 4х4) 2008 няма двойно предаване. Вместо него разположение е т.нар. Grip Control с пет позиции на сцеплението на водещите колела – от пясък до сняг, които представляват най-обикновени настройки на толерантността към приплъзване в стабилизиращата програма. Имаше го и преди.

Промяна няма и в общото усещане за пространство: задните седалки ще настанят напълно задоволително двама, а багажникът стига за такъмите на четирима. 

Малкият многоцелеви лъв е запазил непроменено поведението си в движение: двигателите и окачването са като тези от последния път, когато го карах: все така лишени от емоция, но с добър баланс и композиция. 

Скоростната кутия е с плавен, макар и дълъг и нуждаещ се от внимание, ход на лоста, а воланът е директен, но без обратна връзка с шасито – особеност, присъща на повечето електрически усилени волани в наше време. 


   Играта на цветовете, материалите и текстурите е запазена за 
   най-високите нива на оборудване
Страничният самоконтрол е много грамотен за масов, малък кросоувър, а настройките на окачването понасят магистралното темпо уверено. Нещата биха загрубели в града, и то когато изберете красивите, но пренасящи в купето част от пътните явления, познати като „Ефектът на кмета“: имената се менят с населеното място, но почеркът им е един и същ, подлежащ на обобщаване с кратката дума немара. 

Както и в 308SW малкият на хартия трицилиндров турбо бензин се изяви като еластичен и самоуверен в средния оборотен диапазон, дърпайки леката стоманена конструкция без напрежение. Мекият и тих (чуваем само под високо напрежение) агрегат даде разход 7.0, което е повече от прилично за кола с ръст 1.56 при моя, характеризиращ се с известна интензивност, стил на каране. 


   Няма промени в контрола на сцеплението
Повечето от познатите системи за подпомагане на водача са там; там е и маркетираният като Mirror Screen комуникационен протокол MirrorLink, чието единствено практично достойнство е че можете да използвате навигационните приложения на умния си телефон вместо да харчите още почти 1700 лева за бордова навигационна система. Недостатъкът е, че връзката е кабелна – през единствения USB порт в централната конзола; все пак да не забравяме, че сме в народна кола: NFC е по-скъпото решение. 

Всичко казано дотук ме тласка към семплия извод, че липсата на драматични промени е по-скоро добра новина: 2008 укрепва присъствието си в челото на европейския В кросоувър сегмент, докато колегите ми в България ще водят неравна борба с конкуренцията и липсващото двойно предаване, на което само у нас се гледа като недостатък. 

Иначе цялостната уместност на техническо решение се доказва и от факта, че платформата ще влезе в основата на следващото поколение Meriva на Opel – ще я видим догодина. 

Независимо какво четете по брошури и тестове, Peugeot 2008 е балансирано малко превозно средство за пътя, не извън него, и в повечето случаи това е добра новина. 

Каквато е и новият червен цвят Rouge Ultimate.
 
Фактите за 2008 – тук.


   Въпреки, че е приятен, стъкленият покрив сваля нивото на тавана над главите на седящите отзад

Няма коментари:

Публикуване на коментар