В средата на живота си В кросоувърът от Сошо мина символично обновление
Ключовите новости в тази кола са отпред
|
Контекст
Едва ли е изненада, че сегментът
на малките кросоувъри в Европа продължава да е най-бързо растящата масова
автомобилна категория. Това, което звучи още по-ентусиазиращо е, че за първи
път в историята през второто тримесечие на 2016 те изпревариха братовчедите си
от по-големия С сегмент и нищо чудно до края на годината по-малките да
изпреварят трайно по-големите.
Източник: ACEA, JATO Dynamics
|
Както ще видите в първата
таблица, на европейски терен всичко живо, с изключение на стареещия Nissan Juke и странния на вид
C4 Cactus на Citroen, расте. Растат и
продажбите на обновения Peugeot
2008, който успя да изпревари чакащия опресняването си Opel Mokka.
Често си повтаряме, че липсата
на качествена информация за българския автомобилен пазар прави анализа му
труден, а този по-сегменти – невъзможен на практика. Единственият източник на
неточна и непълна информация продължава да е ААП и, както виждате, тези
неточност и непълнота онагледяват странна сегментна динамика. Търсенето на
малките многофункционални возила от В сегмент линее, а реекспортът и дилърските
регистрации, съдържащи се в данните, изкривяват крайно картината.
Източник: ААП
|
В този хаотичен контекст резултатите
на Peugeot 2008 са много
далеч от континенталния му успех, а моделите като цяло се представят по-слабо
от 2015-а.
Неубедителността на тази транспортна
категория по нашите ширини се обяснява и с особеностите на националното
потребление, чиято крайна поляризираност по оста „голям-малък/предно-двойно
предаване“ намира отражение в търсенето на иначе постоянно разнообразяващото се
предлагане в сегмент, съставящ под 10% от продажбите у нас.
Peugeot 2008
Гледайки няколко години назад, си
спомням скромните очаквания в Сошо за модела им 2008, които той надхвърли в
пъти, паркирайки на второ място за полугодието през 2016-а.
Контекстът обаче е труден и
„Пежо“ освежават малкия си модел в средата на живота му – действие, което би
трябвало да укрепи резултатите предвид очакваните новини от пряката
конкуренция, а и вътре в гамата: след дни в Париж шефовете ще дръпнат сатена от
новия 3008.
Най-забележимите промени в 2008
са отпред: няма начин да подминете емблемата, мигрирала в средата на по-влиятелната
предна решетка, заобиколена от леко променени светлини и брони.
Нов е и дизайнът на джантите
|
Задните светлини са претърпели
приятно LED развитие на
котешката тема: вече напомнят естетизираните тройни драскотини от ноктите на
хищник. Страничните новости се изчерпват с нов дизайн на джантите. Дреболии – ще кажете и ще се
съглася: две хиляди и осмицата не е на нивото нито на най-странните, нито на
най-изтънчените в сегмента, но дреболиите са напълно достатъчни да ви изведат
от сивата зона на анонимността по улиците.
Вътре французите са предпочели
символичните промени в цветове и материали плюс микса в нивата на оборудване.
Това обаче не е лошо, тъй като при цялата преднамерена различност на таблото му,
интериорът на 2008 е един от най-добрите в сегмента. Все пак обърнете внимание
на високо вдигнатите над малкия волан уреди, както и на сложно организираните
менюта и подменюта в 7-инчовия чувствителен дисплей – конфигурация, която не е
по всеки вкус.
Карах средното ниво на оборудване
– Active, от което се
очакват и най-масовите (доколкото
това изобщо е приложимо у нас)
продажби, с по-слабата настройка (112 к.с.)
на трицилиндровия бензин с 5-степенни механични скорости и предно предаване.
Графиката на задните светлини – също
|
Като типичен представител на вида
квази кросоувър от В сегмент (сложен,
наукообразен начин за поднасяне на липсващото 4х4) 2008 няма двойно предаване. Вместо
него разположение е т.нар. Grip
Control с пет позиции на сцеплението на водещите колела – от пясък до
сняг, които представляват най-обикновени настройки на толерантността към
приплъзване в стабилизиращата програма. Имаше го и преди.
Промяна няма и в общото усещане за пространство: задните седалки ще настанят напълно задоволително двама, а багажникът стига за такъмите на четирима.
Малкият многоцелеви лъв е запазил
непроменено поведението си в движение: двигателите и окачването са като тези от последния
път, когато го карах: все така лишени от емоция, но с добър баланс и
композиция.
Скоростната кутия е с плавен,
макар и дълъг и нуждаещ се от внимание, ход на лоста, а воланът е директен, но без
обратна връзка с шасито – особеност, присъща на повечето електрически усилени
волани в наше време.
Играта на цветовете, материалите и текстурите е запазена за
най-високите нива на оборудване
|
Страничният самоконтрол е много грамотен за масов, малък кросоувър, а настройките на окачването понасят
магистралното темпо уверено. Нещата биха загрубели в града, и то когато
изберете красивите, но пренасящи в купето част от пътните явления, познати като
„Ефектът на кмета“: имената се менят с населеното място, но почеркът им е един
и същ, подлежащ на обобщаване с кратката дума немара.
Както и в 308SW малкият на хартия
трицилиндров турбо бензин се изяви като еластичен и самоуверен в средния оборотен
диапазон, дърпайки леката стоманена конструкция без напрежение. Мекият и тих (чуваем само под високо
напрежение) агрегат
даде разход 7.0, което е повече от прилично за кола с ръст 1.56 при моя,
характеризиращ се с известна интензивност, стил на каране.
Няма промени в контрола на сцеплението
|
Повечето от познатите системи за
подпомагане на водача са там; там е и маркетираният като Mirror Screen комуникационен протокол MirrorLink, чието единствено
практично достойнство е че можете да използвате навигационните приложения на
умния си телефон вместо да харчите още почти 1700 лева за бордова навигационна
система. Недостатъкът е, че връзката е кабелна – през единствения USB порт в централната
конзола; все пак да не забравяме, че сме в народна кола: NFC е по-скъпото решение.
Всичко казано дотук ме тласка към
семплия извод, че липсата на драматични промени е по-скоро добра новина: 2008
укрепва присъствието си в челото на европейския В кросоувър сегмент, докато
колегите ми в България ще водят неравна борба с конкуренцията и липсващото
двойно предаване, на което само у нас се гледа като недостатък.
Иначе цялостната уместност на
техническо решение се доказва и от факта, че платформата ще влезе в основата на
следващото поколение Meriva на
Opel – ще я видим
догодина.
Независимо какво четете по
брошури и тестове, Peugeot 2008
е балансирано малко превозно средство за пътя, не извън него, и в повечето
случаи това е добра новина.
Въпреки, че е приятен, стъкленият покрив сваля нивото на тавана над
главите на седящите отзад
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар