Настъпи часът на неизбежното обновление
Контекст
Постоянното повтаряне на клишето, че коросоувърите (не харесвам терминологията, но още не ми е хрумнал подходящ български превод) завладяват Европа ви е досадило до смърт, знам. Досадата обаче не променя фактите.
От общо 24-те, подлежащи на мерене европейски сегмента, този на компактните, транссегментни, многоцелеви возила (не звучи добре, предупредих) от вида SUV/кросоувър е седми по ръст през 2016-а, надвишавайки повече от два пъти общия пазарен. Това би могло да изненада само онези, които не следят тематиката отблизо, а за всички останали непрекъснато разнообразяващото се предлагане е част от обяснението.
Въпреки това, както в Европа, така и у нас, първото поколение на Volkswagen Tiguan се отличи с достойна за уважение жилавост – очевидната причина за дългия му моделен цикъл.
Volkswagen Tiguan
Постоянното повтаряне на клишето, че коросоувърите (не харесвам терминологията, но още не ми е хрумнал подходящ български превод) завладяват Европа ви е досадило до смърт, знам. Досадата обаче не променя фактите.
От общо 24-те, подлежащи на мерене европейски сегмента, този на компактните, транссегментни, многоцелеви возила (не звучи добре, предупредих) от вида SUV/кросоувър е седми по ръст през 2016-а, надвишавайки повече от два пъти общия пазарен. Това би могло да изненада само онези, които не следят тематиката отблизо, а за всички останали непрекъснато разнообразяващото се предлагане е част от обяснението.
Източник: ACEA, JATO Dynamics
|
За разлика от Европа, българската
пазарна информация, която наскоро все пак получи едно крехко рамо от отворените
данни на държавната администрация, продължава да излъчва неконсистентни данни
през ААП, от които, както ще видите в таблицата, лъха на непоследователност.
Въпреки това, както в Европа, така и у нас, първото поколение на Volkswagen Tiguan се отличи с достойна за уважение жилавост – очевидната причина за дългия му моделен цикъл.
Volkswagen Tiguan
„С труд и постоянство всичко се постига“ – гласи друга досадна с верността си истина, върху чието доказателство „Фолксваген“ работят отново с Tiguan.
Същевременно до ушите на Волфсбург често достигат обвинения, че не произвеждат вдъхновяваща техника. Което би било вярно, ако можехме да се абстрахираме от един незаобиколим фактор – потреблението. А то очевидно насърчава постоянството и приемствеността и, както е видно от необичайно последователната пазарна траектория на първия Tiguan, над 2.6 милиона продажби за един цикъл са солидна основа за нов градеж.
Източник: ААП
|
Тези пропорции са свършили отлична работа и вътре, тъй като Tiguan е изненадващо просторен във всеки аспект. Увеличените вътрешни пропорции са поднесени с желязната логика на технологичната просвета: всичко е разположено и функционира ясно и познато – това е интериор, говорещ за класата си спокойно, без екзалтация. Не че новости като хедъп дисплея и активното дигитално табло не са си пробили път и в тази многоцелева машинария, да не говорим за свързаността, но всичко е някак сдържано и сервирано без фалцетите на изключителността, които други припяват без замисляне.
Напред
Пространството вътре е претърпяло значителен, макар и сдържано поднесен, прогрес |
Благодарение на MQB платформата си порасналият Tiguan е свалил над 50 кг и
така един от най-популярните двигатели в европейския портфейл на VW, без да блести с
изключителност, се представя на висота. 340-те нютона въртящ момент са напълно
достатъчни да теглят прогресивното возило напред без напрежение, а 7-степенният
автоматик с два съединителя и алгоритъм за движение по инерция – да поддържа
най-ниските възможни обороти точно и с копринена гладкост. Подлежи на изнервяне,
само ако го поставите под преднамерено напрежение.
В гладкостта принос има и двойното предаване с многодисков ламелен съединител, за което инженерите могат да ви говорят с дни, докато аз ще се огранича с обобщението, че пренасянето на въртящия момент към задния мост е плавно и превантивно. Резултатът от съвместната работа на няколкото системи, които ще ви оставя за домашно, е, че колелото с най-голямо сцепление винаги получава максимален въртящ момент, а завоите рисувате по-прецизно и бързо.
В движение бих определил всичко
това като усещане за разтоварена неутралност: тигуан завива енергично, точно и уверено, с минимум недозавиване и добре
овладян дори от пасивното окачване страничен наклон – ниските неокачени маси
личат във всяка крива. За разлика от сравнително лекия, настроен за комфорт,
волан, окачването, особено с по-големите колела, се усеща възтвърдо, но не
неприятно.
Всичко това води до ловка управляемост не само по пътища, отговарящи на пет звезди по скалата на „Ефекта Павлова“ (серийни пътни неравности, съчетани с богат избор от незаобиколими дупки с различна дълбочина в условия на липсваща маркировка и указателни табели за историческа забележителност), но и извън пътя – експертизата на Tiguan е развитие и в тази посока.
В гладкостта принос има и двойното предаване с многодисков ламелен съединител, за което инженерите могат да ви говорят с дни, докато аз ще се огранича с обобщението, че пренасянето на въртящия момент към задния мост е плавно и превантивно. Резултатът от съвместната работа на няколкото системи, които ще ви оставя за домашно, е, че колелото с най-голямо сцепление винаги получава максимален въртящ момент, а завоите рисувате по-прецизно и бързо.
Поредната новост: режимите на двойното предаване |
Всичко това води до ловка управляемост не само по пътища, отговарящи на пет звезди по скалата на „Ефекта Павлова“ (серийни пътни неравности, съчетани с богат избор от незаобиколими дупки с различна дълбочина в условия на липсваща маркировка и указателни табели за историческа забележителност), но и извън пътя – експертизата на Tiguan е развитие и в тази посока.
Въпросните впечатления натрупах с цената на разход в порядък 7.6 – 8.2, което е високо постижение предвид поведението ми, характеризиращо се с известна енергийна интензивност.
Свързаността
Една от повелите на деня и бъдещето носи името свързаност и инженерите във Волфсбург са утъпкали широка алея към разнообразяването на възможностите за информационен обмен между умните телефони с двете най-разпространени операционни системи и колата.
Багажникът: по-голям, с по-нисък праг и двойно дъно
|
Това без съмнение подлежи на неминуемо развитие, а стабилната Bluetooth интеграция и вещото декодиране и възпроизвеждане на аудио с висока разделителна способност са всичко, от което имам нужда на този етап – Tiguan ми го достави.
Едно смирено предупреждение: за обитателя на шофьорската седалка интернет има опасна страна. Ако сте решили да изпробвате ефективността на активните и пасивни системи за сигурност, моля помнете, че те няма да ви предпазят от счупването на празната ви глава, ако през нея се прокрадне спонтанната идея за съчетаване на шофирането с лов на покемони. За съжаление, въпреки активния преден капак, същото може да сполети и главите на мнозина невинни. Повечето от модерните инфоразвлечения напомнят любезно това при всяко стартиране, но кой да обърне внимание на подобна любезност, след като последният ъпдейт на Google Maps съдържа тъкмо покемон функционалност. Пробутват ти го, а после те предупреждават – луда работа…
Да обобщим
Поднасящ многостранните си таланти по един убедителен и същевременно сдържан начин, Volkswagen Tiguan е сериозно развит продукт на модерния многоцелеви транспорт.
Да, няма спор, че всичко това има цена: добре оборудван Highline атакува опасно рубежа на BMW X1, а именно 90-те хиляди лева.
Основната част от транзакциите естествено ще бъдат в порядък 70, с което Tiguan си остава най-скъпият масов компактен SUV на пазара, но за сега видимо е и най-завършеният.
Часът на неизбежното обновление настъпи.
Фактите за VW Tiguan – тук.
Няма коментари:
Публикуване на коментар