Колите из глобалната чаршия от пръвтата половина на 2012: Ford Focus и Hyundai Santa Fe изпъкват през юни.
Ford Focus
|
След като повечето от данните и фактите
от света са ясни, вече можем да направим обобщение на ситуацията из световните
автомобилни пазари за първата половина от годината.
Този път фокусът е върху Ford и Huyndai: главното световно пазарно събитие е първото място на Ford Focus в Китай. Американците от „Стъклената къща”* в най-арабския град на глава от населението извън Близкия изток – Диърборн, Мичиган – бележат исторически жалон, оглавявайки за първи път китайските автомобилни продажби, благодарение на 27 160-те продадени фокуса през юни. Така се затвръждава американската доминация на най-големия световен пазар: редом с Ford в първата десетка има общо четири американски модела. Останалите три са Buick Excelle, Chevrolet Sail и Cruze.
Но не е само това: през юни Ford доминира и в Ирландия, Норвегия и Израел.
Hyundai Santa Fe
|
Друга сюжетна линия от юни е
успехът на новия Hyundai Santa Fe, който с
10 423 продажби и 8.4% пазарен дял пое водачеството в родната
Южна Корея. Другото любопитно там, е чe за
първите шест месеца корейците са допуснали само един чужденец, отново
американец, в челната група – Chevrolet Spark.
Всичко това е обещаващо за предстоящата кариера
на новия Hyundai.
Renault Duster
|
На трето място, отбелязване
заслужават и героичните усилия на Dacia/Renault Duster. След представянето му из
Европа през 2010-а, Renault пренесе малкия си
многоцелеви всъдеход в Русия и Южна Америка и продажбите там буквално полетяха:
исторически рекорд (5170 продадени)
в Бразилия – 16-ти; 14-ти (с 4913 - отново рекорд) в Русия. В Колумбия Duster е най-добре
представящият се в групата на пазарните новаци. Струва си отбелязването и постижението
на Renault Sandero, който за първи път прескочи 10-хилядната летва – в
Бразилия. Изобщо французите се представят добре на даващата си кратка почивка от
растеж бразилска авто чаршия.
Две неща за отбелязване от Щатите:
Две неща за отбелязване от Щатите:
Dodge Dart |
Chevrolet Malibu маркира най-силен месец през последните над три десетилетия (31 402), а Ford Escape отбелязва най-силен месец в историята си (28 500). Поздрав заслужават и новаците в американската автомобилна класация – Cadillac XTS и чаканият с нетърпение Dodge Dart.
Прелитаме в Европа, където Хърватска поставя на първо място VW Up! с впечатляващо постижение – 7.4% пазарен дял, което е най-доброто постижение изобщо досега на новия малък Volkswagen и е най-високият пазарен дял за автомобил в балканската държава от началото на миналата година.
Южна Африка потвърждава успеха на Toyota Etios: след като новият модел кацна на чудесното седмо място през май, само месец по-късно е вече четвърти с 4.1% пазарен дял, което е над двойно повече от следващия модел на Toyota.
Great Wall Volеex
|
И докато китайските производители не могат да се преборят в родината си, Great Wall постигат две цели: дадоха старт на производството на Voleex C30 в Иран, заемайки 11-то място, а пробитата нашенска статистика го вкарва на десето място.
Еуфорията в най-голямата мюсюлманска държава – Индонезия продължава: след като отбеляза първи в историята месец с над 100 хиляди продажби, огромният азиатски пазар изстрелва Suzuki Ertiga на пето място едва на третия месец от премиерата му.
Holden Commodore
|
В Австралия пък Holden Commodore, който е най-успешният автомобил цели петнайсет
години поред между 1996 и 2010-а и втори през цялото останало време от
съществуването си – 1978 – 2011-а, пада на осмо място. Всъщност, това е
най-слабият исторически резултат на дойната крава на Holden и нещата в държавата-континент
започват да изглеждат притеснително.
Обратно в Европа, във Франция ванът на Dacia – Lodgy продължава да се катери към върха, удвоявайки майското си представяне, вече на 29-то място. Така Dacia вече е петата най-мощна марка след Renault, Peugeot, Citroen и Volkswagen. Впрочем, не е трудно да се предскаже място в топ 10 за Lodgy през следващата година. Пак във Франция, Dacia Dokker и Peugeot 301 дебютират, а Lodgy се появява и в Румъния на почтеното 37-мо място.
Обратно в Европа, във Франция ванът на Dacia – Lodgy продължава да се катери към върха, удвоявайки майското си представяне, вече на 29-то място. Така Dacia вече е петата най-мощна марка след Renault, Peugeot, Citroen и Volkswagen. Впрочем, не е трудно да се предскаже място в топ 10 за Lodgy през следващата година. Пак във Франция, Dacia Dokker и Peugeot 301 дебютират, а Lodgy се появява и в Румъния на почтеното 37-мо място.
Suzuki Ertiga
|
У разнебитените гръцки комшии Citroen танцува агресивния си ценови танц и за втори пореден месец класира C3 най-отпред с внушителния пазарен дял от 8.4%. Това е първа сполука за Citroen от миналия век насам, когато през 1998-а беше последно първи в два последователни месеца.
Обединеното кралство пък трети пореден месец вкарва FIAT 500 в десетката, което не е било по силите дори на оригинала през петдесетте години.
От своя страна Panda отбелязва пълни шест месеца на първото място в Италия. Това се случва на модела едва за втори път в цялата му над тридесетилетна история.
Mazda CX-5, която обсъждахме в миналия брой, се представя впечатляващо в Азиатско-тихоокенаския регион: 11-та в Австралия и 13-та у дома.
В Холандия Renault Megane бере с пълти шепи правителствените бонуси за ниски емисии, отбелязвайки пореден впечатляващ месец – 5% пазарен дял. Megane бележи и най-високия си пазарен дял в Словения, а в Европа е пети през юни и в десетката на полугодието.
Представянето на изключително успешния Nissan Qashqai бележи нови висоти: с годишен ръст от 16% на фона на свиваща се Европа, малкият японски многобоец е девети сред първите десет. Там е и през юни третата серия на BMW с ръст от 12%.
Honda NBOX
|
За отбелязване и представянето на
Honda NBOX на родна
земя, която води в класа на малките и
евтини японски коли, познати като Kei cars.
Toyota Innova влиза на седмо място в индийската автомобилна десетка с рекорден пазарен дял от 3.4%; Dodge Grand Caravan се представя най-добре през последните пет години в Канада, което обяснява много от загубата на интерес от страна на Серджо Маркионе към FIAT напоследък – за сега Chrysler компенсира тежкото състояние на давещия се бранд от Торино.
Hyundai ix35 е на отличното пето място в Австрия, а с трийсет и петте си продажби Volvo V40 се появява на шведската автомобилна карта. Skoda Rapid дебютира в родната Чехия, докато Hyundai Accent бие Skoda, Renault и Lada в Украйна.
Toyota Innova влиза на седмо място в индийската автомобилна десетка с рекорден пазарен дял от 3.4%; Dodge Grand Caravan се представя най-добре през последните пет години в Канада, което обяснява много от загубата на интерес от страна на Серджо Маркионе към FIAT напоследък – за сега Chrysler компенсира тежкото състояние на давещия се бранд от Торино.
Hyundai ix35 е на отличното пето място в Австрия, а с трийсет и петте си продажби Volvo V40 се появява на шведската автомобилна карта. Skoda Rapid дебютира в родната Чехия, докато Hyundai Accent бие Skoda, Renault и Lada в Украйна.
Skoda Rapid
|
Според непълните данни на ААП, начело на обзетия от хронична депресия и липса на информация български пазар е Dacia Logan, следван от KIA Sportage и Skoda Octavia.
Приключваме лятна си разходка из глобалното автомобилно тържище с отличното представяне на „малките” големи в Германия: BMW 1 и Mercedes B земат четвърто и осмо място, с което напълно оправдават големите надежди и стратегическото си място в гамата на луксозните германски марки.
Toyota пък произведе 200-милионния си автомобил от август 1935-а.
*Забележка:
Името, с което е известна централата на
Ford Motor Company. Бел. авт.
Сп. "Тема"
Сп. "Тема"
Няма коментари:
Публикуване на коментар