понеделник, 28 ноември 2016 г.

Доставката на д-р Z: Mercedes-Benz E 220 CDI

Течен кристал върху пухени възглавници – една истинска Belle Époque 


   Новият Е-клас – чувствено чист
 

     Когато миналата пролет продължиха договора на главния си изпълнителен директор, д-р Дитер Цече с нови три години, надзорниците на Daimler знаеха отлично какво правят. 

Две лета по-рано, след паметния порой в премиерната майска вечер на новата S-класа, бизнесът най-после пое нагоре. Днес, след като преди единайсет години загуби короната от BMW, а шест по-късно – потъна и зад Audi, доктор Z отново доставя: през септември емблемата, олицетворяваща понятието автомобил, счупи исторически рекорди, предавайки за първи път над 200 000 коли в един месец. Благодарение на силното търсене на модели като Е-класата, за която ще говорим днес, тя подобри и рекордите за тримесечието и деветмесечието на 2016-а, а оперативната печалба на Epplestraße 225 скочи с над ¼. 

Позитивният български щрих пък е, че нашият дистрибутор възкръсна от пепелта си и, ако КАТ събират правилно, вече са изпреварили Audi. 

„Мерцедес-Бенц“ щурмуват с агресивна продуктова офанзива: от 24 модела през 2010 десетилетие по-късно гамата ще брои 40. А възловата премиера тази година е средният им седан.

W213

Гледана отвън, новата средна лимузина от Щутгарт е поредното олицетворение на „Чувствената чистота“ – актуалният дизайнерски код на звездата, черпещ с пълни шепи вдъхновение от 50-те години на ХХ век, като по един чуден начин съумява да внуши едновременно консерватизъм и модерност под общия знаменател на шика (обърнете внимание на класическите пропорции в профила: дългата предница с изтеглена назад пътническа клетка е съчетана с изнесени напред колела). Всичко това както денем, така и нощем, впрочем: светлинната му графика (особено с новите активни диодни фарове) е на нивото на най-взискателните очаквания. Казано иначе, в Mercedes са изваяли нещо хем утоляващо познато, хем предизвикателно ново. 

От разстояние разликата с С-класата е само в размера, а от ръбестия W212 не е останало кой знае колко. Както е редно, в структурата на колата са инвестирани алуминий и всокоякостни стомани; така теглото й е спаднало с около 100 килограма. 

Крачка през прага на електрически подпомаганата при затваряне шофьорска врата и сте в най-добрия интериор на 2016. Вдъхновен от S-класата, той въплъщава естетизираното благоденствие на колела: от двата пейзажно ориентирани 12.3-инчови TFT дисплея с висока разделителна способност до истинското пиршество на сетивата, доставяно от богатството на материали, цветове и текстури, вътрешността на Е-класата излъчва художествен финес и спокойно самочувствие. Гордън Вагенер и хората му отново триумфират с индустриалния си дизайн. 

  Сполуката е споходила екипа на Гордън Вагенер и вътре
Резултатът бе в това, че листата на вечно зеления, критично ентусиазиран, киселец в мен мигом повехнаха: дори ниските пластмаси бяха от класа, текстурата на централната алуминиева лента – приятна и на пипане, а отворените пори на ясена – радост за дланите. 

По-просторна във всяко измерение, вътрешността на Е-класата предразполага към прекарване на повече от обичайното време в пътуване, докато системите за автономно управление (включително дистанционно паркиране през мобилно приложение) са надскочили всичко серийно на пазара до момента. 

Още нататък по линия на свързаността и персонализацията е дълбоката интеграция на технологията за обмен на данни на свръхблизки разстояния NFC, благодарение на която усещането за общуване между бордовите системи и крайните персонални мобилни устройства е стигнала порядък, който така и не успях да изчерпя за уикенд, но нека не се разсейваме с джаджи. 

Будите новия двулитров, принудително пълнен алуминиев дизел със 194 к.с. и 400 Nm въртящ момент и сте изненадан от трополенето му при студен старт: не е по-тих от стария. В движение обаче звукът му е почти напълно потиснат, до голяма степен благодарение на гладкия 9-степенен хидротрансформаторен автоматик, съумяващ да държи оборотите до 2 000 дори при много високо магистрално темпо. Тишината в Е-класата се дължи и на ниското й челно съпротивление (0.26), а ускорението (7.3 до 100) e убедително и дълбоко – още в ниския диапазон. Освен ако не се престараете, трансмисията съхранява гладкостта си, дори в рязко понижаващ режим при изпреварване.
 

    Всеки фар съдържа 84 индивидуално насочвани светодиода 

    с висока яркост

Колата, която карах бе оборудвана и с предлаганото като опция въздушно окачване с три позиции (Comfort, Sport и Sport+), поемащо дори щедри пътни неравности, тип „Ефектът Павлова“, с гладкостта на голяма пухена възглавница. Персоналната ми настройка се оказа Sport: там достойнството на водача бе надлежно защитено, а връзката му с пътя отдолу – много по-осезаема. 

Зажаднял за завои, напуснах кратките парчета истински гладка българска магистрала и мигом осъзнах, че мерцът не си поставя за цел да бъде свръхконцентрираният изпълнител, чиято роля е запазена за петицата. Воланът – лек, без много обратна връзка; предразположено към комфорт, окачването допуска повече страничен наклон и въпреки задното си предаване шасито е настроено на сигурно – насилите ли го до ръба на сцеплението, ще недозавие. Е-класата е лимузина, настроена за утеха и това личи във всеки детайл; ако не е по вкуса ви – давайте, има AMG. 

Двата, заемащи половината от ширината на таблото, дисплея предлагат ефектна кинопанорама на автомобилната свързаност, висока разделителна способност, контраст и бездънна функционалност. Воланът, както и централния управляващ ротационен модул, носят чувствителни на докосване навигационни зони. В менютата преобладава логиката, а кирилизацията им – точна в повечето случаи. Сложните, анимирани графики искат изчислителна мощ и тъкмо там в определени моменти усетих дребни забавяния в преходите; общото впечатление обаче е респектиращо – летвата е подобаващо вдигната.
 
Както и в останалата част от гамата, така и тук базовото озвучаване е много прилично, но дори по-евтината версия на Burmester би била далеч по-смислена инвестиция от, да кажем, head-up дисплея. Това, само ако се размечтаете из конфигуратора дотолкова, че да ви свършат стотинките. 

Забравих да кажа, че предните седалки са със сложна функционалност, която така и не си поставих за цел да разучавам в детайли – по-важно ми беше да изпия резервоара до дъно. Което впрочем не се оказа така лесна работа, дори при въглеродно интензивно шофьорско поведение. Среден разход 8: таксиметрови пролетарии от всички германски провинции, ликувайте! 

Накратко: в новия си Е-клас Mercedes-Benz са хвърлили всичко, което имат. И личи. 

Епилог

Е-класата на Mercedes-Benz носи инсигниите на безспорния среден седан на годината. 

Несъмнено дизайнът му не е за всеки, каквато естествено е и цената, но класно опакованата, истински висока технологична хармония поднася на бъдещите си притежатели качествена крачка напред, а на своя създател – първото място сред премиум марките, още докато изнемогвам над тези редове. 

Така доставката на д-р Z сработва цели пет години по-рано от планираното. По всичко личи, че, ако нещо извънредно не се обърка, до 2020-а го чака една истинска малка Belle Époque. Сервирана от новата Е-класа със стил – в течен кристал, върху пухени възглавници.

Всички останало за нея - тук.


Няма коментари:

Публикуване на коментар