Надписът е добавен, но така или иначе подлежи на доказване |
Добавяйки зарядни станции и сервизни центрове, идващите от Калифорния Tesla
Motors имат големи планове за Германия.
Дори предлагат специално подобрение на батерията, така че да не се срамувате от суперспортните поршета, беемвета, аудита и
мерцедеси, карани от наследниците на германските племена по Bundesautobahn 3 например.
В интервю за „Велт ам Зонтаг“ диригентът на електрическото предприятие, което американската държава подпомогна с почти половин милиард долара, Елън Мъск споделя очакванията си за общи продажби в размер на 21 000 до края на годината. Походът им в Европа започна през лятото.
„Тесла“ получиха овации за качествата и дизайна на своя Model S, което обяснимо повишава амбициите за световно присъствие. Че колата изглежда добре е факт, но не единственият.
Работата е там, че на най-големия европейски пазар – Германия, това не е достатъчно. По неограничените аутобани претенциозният електромобил ще трябва да покаже, че е способен на скорости в порядък 200, а в момента показанията за остатъчния пробег истеризират още при наполовина по-ниски.
На пресконференция в Мюнхен през октомври Мъск е разказал, че си дава сметка за проблема и Tesla ще предлага безплатно високоскоростна настройка, без обаче да влезе в подробности какво точно означава това.
„Няма да е добър знак, ако не се справим в Германия. Ще настроим Model S да се чувства добре при висока скорост. По целия свят скорости от 200 км/ч не са проблем, докато в Лос Анджелис е трудно да се движиш с над 50.“ Само аз ли надушвам в подобно изявление пълно непознаване на света отвъд предградията на LA?
Предприемачът започва инвестиционна офанзива в зарядни станции с гъстота по-висока от тази в САЩ. Планът е до края на март да бъде покрита половината Германия, а до края на 2014-а – 100%. Общият им брой ще е до 50 на разстояние около 200 км една от друга. „Ще можете да спрете, отдъхнете, закусите и до 20-25 минути ще сте готови“ – мечтае електроидеалистът.
Така виждат Германия в края на следващата година |
Заедно със зарядните станции американците планират инвестиция в сервизна мрежа, която да покрие 80% от страната с плътност 100 км до края на 2014-а.
Различните версии на „Тесла“ се предлагат с теоретичен пробег между 260 и 480 км, но измерванията са при скорост 89 км/ч (55 мили), което поставя логичния въпрос как ще се представят на домашния терен на суперколите, повечето от които са ограничени чак при 250 км/ч.
Честолюбивият Мъск е известен с проваления опит да осъди Top Gear, засегнат от това, че през 2008-а показаха как бутат преждевременно изтощен Roadster.
Скромният ми житейски опит подсказва, че зад всяко прекалено честолюбие се крие сериозен дефицит, а в случая на Tesla инвестициите в съдебни искове срещу международното положение могат да се окажат доста по-големи от тези в инфраструктура.
Willkommen in Deutschland
Няма коментари:
Публикуване на коментар