петък, 6 април 2012 г.

Из чаршията


Това е една малка нова рубрика, в която ще се разхождаме из автомобилните пазари по света. Няма как: продажбите са видимата част на огромния автомобилен айсберг и усилята на всички по дългия и сложен път на суровините до крайния продукт се онагледяват от предадените автомобили. Затова и те са „черешката на тортата”, по която съдим за това къде, кой и как.

Ще обикаляме близки и далечни страни и ще надничаме в онова, което се случва там.
Сядайте, тръгваме. Естествено от България.

Срамота

От 2009-а насам малката ни авто-чаршия става все по-малка, а данните от нея – все по-ненадеждни. Усилията на инвеститори и хиляди хора, работещи в този сектор, не заслужават такова отношение: справката от КАТ е скъпа и недостатъчна; данните от НСИ са неизползваеми, а тези от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) просто не стават. За миналата година имаме само най-обща картина, а през първите два месеца на тази година тя практически изчезна.

Според Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), в България за два месеца са регистрирани 2 600 нови автомобила, което би трябвало да е ръст от 9,8%. Да, ама не, защото България изнася. Много. Дори регистрирани автомобили, което изкривява цифрите.
В България предпочитаме Gipsy Kings...
За сега можем да кажем само, че основните играчи през последната година бяха Volkwagen, Ford, Toyota, Opel, Peugeot, Dacia и Skoda, а Renault, Citroen и Chevrolet оглавяваха догонващите. За януари и февруари можем да предполагаме, че картината не се е променила драматично. Да де, ама предположенията не вършат работа, а този бранш, освен свиващ се, вече е и тъмен заради липсата на информация. Иде реч за цял икономически сектор, а не за експертно гледане на боб в битова обстановка.
Какво да кажем тогава за най-продаваните автомобили напоследък? С такава информация сигурното е само, че са малки и с ниска добавена стойност. И няма как да е иначе на пазар с ниска покупателна сила в малка и бедна страна.

По автомобилните въпроси държавата от незапомнени времена се държи като аутист, благодарение на което  съотношението в продажбите на нови и употребявани коли догони 1/13.

Положение нетърпимо от всяка гледна точка. Срамота.


...пред i-MiEV.

Няма коментари:

Публикуване на коментар