Това е една малка нова рубрика, в
която ще се разхождаме из автомобилните пазари по света. Няма как: продажбите
са видимата част на огромния автомобилен айсберг и усилята на всички по дългия
и сложен път на суровините до крайния продукт се онагледяват от предадените
автомобили. Затова и те са „черешката на тортата”, по която съдим за това къде,
кой и как.
Ще обикаляме близки и далечни
страни и ще надничаме в онова, което се случва там.
Сядайте, тръгваме. Естествено от
България.
Срамота
От 2009-а насам малката ни
авто-чаршия става все по-малка, а данните от нея – все по-ненадеждни. Усилията
на инвеститори и хиляди хора, работещи в този сектор, не заслужават такова
отношение: справката от КАТ е скъпа и недостатъчна; данните от НСИ са
неизползваеми, а тези от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани
представители в България (ААП) просто не стават. За миналата година имаме само
най-обща картина, а през първите два месеца на тази година тя практически изчезна.
Според Асоциацията на
производителите на автомобили в Европа (АСЕА), в България за два месеца са
регистрирани 2 600 нови автомобила, което би трябвало да е ръст от 9,8%. Да,
ама не, защото България изнася. Много. Дори регистрирани автомобили, което
изкривява цифрите.
В България предпочитаме Gipsy Kings...
|
За сега можем да кажем само, че
основните играчи през последната година бяха Volkwagen, Ford, Toyota, Opel,
Peugeot, Dacia и Skoda, а Renault,
Citroen и Chevrolet оглавяваха
догонващите. За януари и февруари можем да предполагаме, че картината не се е
променила драматично. Да де, ама предположенията не вършат работа, а този бранш,
освен свиващ се, вече е и тъмен заради липсата на информация. Иде реч за цял
икономически сектор, а не за експертно гледане на боб в битова обстановка.
Какво да кажем тогава за най-продаваните
автомобили напоследък? С такава информация сигурното е само, че са малки и с
ниска добавена стойност. И няма как да е иначе на пазар с ниска покупателна
сила в малка и бедна страна.
По автомобилните въпроси
държавата от незапомнени времена се държи като аутист, благодарение на което съотношението в продажбите на нови и
употребявани коли догони 1/13.
Положение нетърпимо от всяка
гледна точка. Срамота.
...пред i-MiEV.
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар