петък, 10 октомври 2014 г.

Автосалон Париж 2014: Франция на останалия свят - продължение

V8 и сгъстен въздух



Renault Eolab

Mazda 

Четвъртото поколение MX-5/Miata е първото подновяване на японския роудстър от цели девет години. Свалил е 100 килограма, което го поставя в категорията на представения през 89-а оригинал, а продажбите стартират догодина. MX-5 е първото превъплъщение на мерките за цялостна оптимизация на двигателите и шасито, които японският маркетинг нарече със странното име Skyactive върху кола със задно предаване. „Мазда“ ще произвеждат версия на същия роудстър и за „Фиат“.

Mercedes-Benz
На мушката на суперспортния AMG GT са Porsche 911, Audi R8 и BMW i8. Разработен от спортното ателие на германците, GT е теглен от 4-литров, 8-цилиндров V-образен бензин с две турбини и две мощности – 462 и 510 к.с. При дилърите в Европа ще го видим през март, а Щатите ще го получат месец по късно на цена от 120 000 долара нагоре.


Mercedes-Benz AMG GT
Mini
Париж ще ни покаже петвратият им хечбек, насочен към купувачи търсещи нещо повече от три врати, но по-прибрано от Countryman. Освен две врати в повече, тук имаме добавени сантиметри и в колесната база, предоставящи място за трима отзад и увеличен багажник.

Nissan

Pulsar бележи завръщането в сегмента на компактните хечбекове, от който Nissan се изнесоха през 2006 заради слабо представилата се Almera. Возилото е базирано на общата за Renault-Nissan платформа CMF, използвана от X-Trail и Qashqai. За целта в завода в Барселона е заделен годишен капацитет от 80 000. А, да, продажбите започват още този месец.

Opel 

Ще видим новата версия на най-продавания им модел – Corsa. Тя продължава да е базирана на наследената от времето на странния съюз между GM и FIAT, но значително преработена платформа. Рюселсхайм стискат палци свежият дизайн, подобрените интериор и свързаност, както и новите двигатели и системи за сигурност, да я поддържат конкурентоспособна до излизането на напълно новия от технологична гледна точка модел през 2018-а.
 
Peugeot

Mini добавят още две врати в Париж
 

Лъвовете от Сошо ще покажат у дома концептуалния Quartz, даващ жокери за бъдещето на 3008. Субкомпактният кросоувър представлява заряден хибрид с 1.6-литров бензин с 270 коня и два 85-киловатови електромотора. Общата мощ на задвижващата система е 500 кс. До него ще видим и ултраикономичния сгъстен въздух на 208 HYbrid Air 2L Demonstrator с обещаван разход от 2 л/100 км. И докато разходът подлежи на доказване, задвижващата система на PSA е доказано интересна.

Renault 

„Рено“ пък се кълнат, че икономичните идеи от концептуалния Eolab ще навлизат в производството постепенно до 2020 година. Свръхамбициозният обет за разход от литър на сто и въглеродни емисии от 22 грама за сега предизвикват само усмивка, за разлика от задвижващата система, която е съвсем сериозна: зарядният хибрид се състои от трицилиндров еднолитров бензин със 75 к.с., батерия с капацитет 6.7 kWh и тристепенна скоростна кутия с вграден електромотор и без съединител. Екзотичното решение дава теоретичните 60 км пробег на ток, а утопичните показатели се подпомагат от решения за сваляне на теглото и подобряване на аеродинамиката. 

Skoda

Третото поколение на субкомпактната Fabia, което виждаме в столицата на разврата и шпионството, както пише поетът, е по-ниска, по-широка и по-спортна от предшественика. Съобщенията до медиите информират, че инфоразвлеченията и системите за сигурност ще дойдат от наскоро обновения VW Polo. Част от тях са адаптивният круиз контрол, подпомаганото спиране при ниски скорости и т.нар. MirrorLink, даващ възможност за достъп до приложенията от умния телефон през дисплея в таблото.
 

Opel Corsa
Smart

Преработеният Smart ForTwo, показан на пресата през юли в Берлин, ще дебютира пред широките народни маси в Париж. Двуместната микроколица е със запазена дължина, но е малко по-широка от предшественика. Наномашинарията ще се движи с ново поколение трицилиндрови мотори, разработени съвместно от Daimler и Renault. Ще видим и новия четириместен ForFour, който ще се бори за много повече от двугодишния пазарен провал на предшественика. Двата модела тръгват из Европа на 22 ноември, като дебют на четириместния в Щатите не се очертава, заради липсата на търсене, оправдаващо разходите за пазарно въвеждане. 

Suzuki 

Японците са поредният чакащ на опашката за претъпкания сегмент на субкомпактните кросоувъри. Петвратата Vitara е цивилна версия на концептуалния iV-4, който видяхме във Франкфурт миналата година. Европейското му пазарно въвеждане е планирано за рано догодина. Витара е загубила ръбестия си утилитарен дизайн в името на по-шикозния стил, който е на мода в момента. 

Toyota

Volvo XC90
Концептуалният C-HR представлява още един потенциален кандидат за цъфтящия сегмент на малките кросоувъри. Японците публикуваха визуален анонс на модела, но бяха скъпи на подробности, освен че задвижващата система е хибридна, което не е изненада, както и че с него японците ще представят ново мощно визуално послание. Всички смятат C-HR за прелюдия към нов модел, очакван догодина в сегмента под RAV4. Предстои да видим и окончателния вид на седан с горивна клетка, чиято евро премиера е насрочена за догодина.

VW

Volkswagen ще побутне един от фундаменталните модели в гамата си – Passat нагоре в посока BMW3 и Mercedes-Benz C class. Как ще се справят с вътрешното си позициониране в групата предстои да видим, но другият конкурент извън нея е издигащият се Ford Mondeo. „Пасаторът“ ще е първият модел от народната марка с т.нар. хедъп дисплей, проектиращ информация на нивото на очите върху сгъваем екран над волана. Друга любопитна джаджа представляват функциите на системата, спираща автономно колата, ако шофьорът заспи. След актуализацията си в Щатите през 2017/2018-а някои от тези играчки ще минат отвъд океана в произвеждания в Тенеси адаптиран събрат. 

Volvo
 

VW Passat
Във „Волво“ вярват, че неподновяваният сериозно от 2002-а XC90 ще предизвика прилив на положителна енергия в марката. Новият модел изглежда по-свежо, има нови технологии, нови агрегати и значително подобрен интериор. Това е първият модел, разработен след продажбата на Volvo на китайската група Zhejiang Geely през 2010-а. Седемместният ХС90 е и първото превозно средство върху новата модулна и мащабируема платформа. Чакаме го любопитни в началото на 2015-а. 

И за нищо на света не ходете с кола – качете се на колелото, или вземете метрото.

Сп. "Тема"

Няма коментари:

Публикуване на коментар