понеделник, 6 октомври 2014 г.

Автосалон Париж 2014: Франция на останалия свят

На спорта французите се противопоставят с икономия



          Citroen DS Divine – турбо с камъни от Swarovski


В навечерието на последното голямо автомобилно изложение за годината – това в Париж, ще хвърлим един поглед отвисоко, за да видим кой с какво и как участва на мондиала в изложбения парк на Порт дьо Версай от 4 до 19 октомври.

Ето версията в едно изречение: французите ще покажат (теоретично) ултраефективни концепции, като Renault Ecolab, докато конкуренцията ще се пъчи с Mercedes-Benz AMG GT, Jaguar XE и Mazda MX5/Miata. 

А сега и по-дългата по азбучен ред: 

Alfa Romeo

Ще борят моделната суша със Spider версията на купето с централно разположен двигател 4С. Въпреки името си това на практика е тарга с малък, подлежащ на ръчно сваляне въглероден покрив. 1,75-литровият четирицилиндров бензин хвърля 240-те си коня на задните колела през трансмисия с два съединителя. Ултралека (895 кг.), италианската тарга вдига 100 за четири секунди и половина. Алфите обещават кръстоносен поход от нови модели, но в момента на щанда им няма кой знае какво за гледане.  


          Audi TT Roadster

Audi 

Октомврийският дебют на ТТ роудстър следва мартенския на купето от Женева. Третото поколение на спортното купе получава нови технологии, включващи т.нар. виртуален кокпит – 12.3-инчов дисплей, комбиниращ инструменталния панел с мултимедията. Моделът ще получи и новите матрични диодни фарове. 

Bentley

Луксозната британска марка с германски генотип ще покаже новия си флагман – Mulsanne Speed, задвижван от скромен 6.75-литров, V8 битурбо бензин с 530 к.с., с който ускорява до 100 за 4.9 секунди и вдига 305 км/ч. Продажбите започват веднага след автосалона. 

BMW

Ще излизат с второто поколение на купеобразния кросоувър Х6 и кабриолета на серия 2. Х6 е малко по-голям от предшественика, ще се произвежда, както досега в Южна Каролина и ще се появи на щатския пазар през декември. Кабриолетът ще започне продажбите си в началото на следващата година. Новата кола ще е малко по-просторна от предшестващата я единица и е с по-голям багажник от нея.
 

          Fiat 500X

Citroen

След вече виждащия се и по улиците в България чудат Cactus на родна земя французите показват концептуалния C4 Cactus Airflow 2L. С помощта на леки материали като въглерод, алуминий и композити екзотичната версия е свалила 100 килограма. Съчетани с прилагането на задвижващата система на PSA със сгъстен въздух Hybrid Air и аеродинамична оптимизация, мерките водят до разход от, хм, 2л/100км. Така идиомът „въздух под налягане“ добива нов смисъл. 

DS 

Най-младата френска марка ще се представи с виждане за бъдещето под формата на концептуалния Divine. Основната задача пред новия външен вид е да разграничи още повече DS гамата от масовите ситроени. Помните, че от 1 юни PSA обособиха марката от „Ситроен“.

Петвратият компактен хечбек е задвижван от 1.6-литров бензинов турбо двигател с мощност 270 к.с. Според авторите си концептуалната кола показва как DS „обединява изтънчеността и технологията“. Поне на мен декорираните с кристали Swarovski светлини, външни панели, табло и врати ми идват леко в повече. Интериорът им приглася с бродерии от ателието на Lesage и три възможности за персонализация.

Fiat

Най-после с нещо за продаване! Малкият кросоувър 500Х ще се присъедини към процъфтяващия сегмент. Близнаци с Jeep Renegade, двата модела ще излизат от завода в Мелфи, а в Европа 500Х ще замести едва кретащия Sedici, представляващ произвеждано в Унгария Suzuki със сменени емблеми. Дилърите го чакат с нетъпрение в края на годината. Най-после край и на половата дискриминация в гамата им с продукт, адресиран към мъжете. 

Ford 


          Honda HR-V


В Париж обновеният Ford Mondeo ще излезе въоръжен с повече и по-ранообразни задвижващи системи, включващи битурбо дизел и първия им електифициран бензинов хибрид. Подпомагана от двойно предаване и система за засичане на пешеходци, най-високата версия Vignale смята да се противопоставя на средните седани от германската премиум троица Audi, BMW Mercedes-Benz. Забавен заради преместването на производството от Белгия в Испания, Mondeo ще навлезе до края на годината, а Vignale – през пролетта. 

Honda 

Хондите се завръщат в напуснатия през 2006-а сегмент на субкомпактните кросоувъри с H-RV. Наричат го прототип, но очакванията са за малки разлики с реалния модел. 

Hyundai 

Корея придава по-динамичен, спортен вид на новия си i20, който чакаме в началото на 2015-а. Той ще се произвежда заедно с i10 в обновения завод в съседна Турция. Отнася се и за версиите с десен волан, които досега идваха чак от Индия. 

Infiniti 


          Infiniti Q80 Inspiration

Ще представи вижданията си за нов флагмански седан Q80, който в идеалния случай да сложи прът в колелата на Porsche Panamera. Infiniti разпространиха фото анонс, на който личи ниският профил на четириместен хечбек с размери, поставящи го „на върха на гамата“. Производствената версия ще се позиционира над Q70 и най-вероятно ще заеме архитектурата със задно предаване на Mercedes-Benz.

Jaguar 

Седанът XE беше показан през септември в Лондон, а публиката в Париж ще има шанса да го огледа масово. Средната лимузина бележи нов опит за навлизане на котките в сегмента, напуснат през 2009-а от нескопосания X-Type. XE е върху нова, лека и алуминиево интензивна платформа и ще се задвижва от ново поколение четирицилиндрови бензинови и дизелови агрегати. Континенталните продажби започват догодина, а Щатите ще го видят през 2016-а, заедно с версията с двойно предаване. 

Kia 

В Париж дебютира третото поколение Sorento – по-дълъг и с увеличена база за повече пространство на трите реда седалки. Височината е леко намалена за по-изискан силует. Без да дават подробности, Kia подсказаха да очакваме нови системи за сигурност. Пазарното навлизане е планирано за началото на 2015-а.  

Land Rover
 

          Jaguar XE

Discovery Sport дава началото на ново семейство лендроувъри, прицелени в заможните купувачи на средноразмерни многоцелеви возила. Главни врагове ще са Audi Q5, BMW X3 и Volvo XC90, а конфигурацията на новия джип ще е 6+1 с размери „не по-големи от тези на съществуващите луксозни SUV“ – казват от „Ленд Роувър“.
Discovery Sport с вмъква в средата на гамата - между малкия Defender и флагманът Range Rover. Базиран на предимно стоманената платформа на компактния Evoque, ще го видим в продажба рано догодина.

Следва продължение. 

Сп. "Тема"

Няма коментари:

Публикуване на коментар