В навечерието на последното голямо автомобилно изложение за годината – това
в Париж, ще хвърлим един поглед отвисоко, за да видим кой с какво и как участва
на мондиала в изложбения парк на Порт дьо Версай от 4 до 19 октомври.
Ето версията в едно изречение: французите ще покажат (теоретично) ултраефективни
концепции, като Renault Ecolab, докато конкуренцията ще се пъчи с Mercedes-Benz AMG GT, Jaguar XE и Mazda MX5/Miata.
А сега и по-дългата по азбучен ред:
Alfa Romeo
Ще борят моделната суша със Spider версията на купето с централно разположен двигател
4С. Въпреки името си това на практика е тарга с малък, подлежащ на ръчно
сваляне въглероден покрив. 1,75-литровият четирицилиндров бензин хвърля 240-те
си коня на задните колела през трансмисия с два съединителя. Ултралека (895 кг.), италианската тарга
вдига 100 за четири секунди и половина. Алфите обещават кръстоносен поход от
нови модели, но в момента на щанда им няма кой знае какво за гледане.
Audi TT Roadster
|
Октомврийският дебют на ТТ роудстър следва мартенския на купето от Женева. Третото поколение на спортното купе получава нови технологии, включващи т.нар. виртуален кокпит – 12.3-инчов дисплей, комбиниращ инструменталния панел с мултимедията. Моделът ще получи и новите матрични диодни фарове.
Bentley
Луксозната британска марка с германски генотип ще покаже новия си флагман – Mulsanne Speed, задвижван от скромен 6.75-литров, V8 битурбо бензин с 530 к.с., с който ускорява до 100 за 4.9 секунди и вдига 305 км/ч. Продажбите започват веднага след автосалона.
BMW
Ще излизат с второто поколение на купеобразния кросоувър Х6 и кабриолета на серия 2. Х6 е малко по-голям от предшественика, ще се произвежда, както досега в Южна Каролина и ще се появи на щатския пазар през декември. Кабриолетът ще започне продажбите си в началото на следващата година. Новата кола ще е малко по-просторна от предшестващата я единица и е с по-голям багажник от нея.
Fiat 500X
|
След вече виждащия се и по улиците в България чудат Cactus на родна земя французите показват концептуалния C4 Cactus Airflow 2L. С помощта на леки материали като въглерод, алуминий и композити екзотичната версия е свалила 100 килограма. Съчетани с прилагането на задвижващата система на PSA със сгъстен въздух Hybrid Air и аеродинамична оптимизация, мерките водят до разход от, хм, 2л/100км. Така идиомът „въздух под налягане“ добива нов смисъл.
DS
Най-младата френска марка ще се представи с виждане за бъдещето под формата на концептуалния Divine. Основната задача пред новия външен вид е да разграничи още повече DS гамата от масовите ситроени. Помните, че от 1 юни PSA обособиха марката от „Ситроен“.
Петвратият компактен хечбек е задвижван от 1.6-литров бензинов турбо
двигател с мощност 270 к.с. Според авторите си концептуалната кола показва как DS „обединява
изтънчеността и технологията“. Поне на мен декорираните с кристали Swarovski светлини, външни
панели, табло и врати ми идват леко в повече. Интериорът им приглася с бродерии
от ателието на Lesage и три възможности за персонализация.
Fiat
Най-после с нещо за продаване! Малкият кросоувър 500Х ще се присъедини към процъфтяващия сегмент. Близнаци с Jeep Renegade, двата модела ще излизат от завода в Мелфи, а в Европа 500Х ще замести едва кретащия Sedici, представляващ произвеждано в Унгария Suzuki със сменени емблеми. Дилърите го чакат с нетъпрение в края на годината. Най-после край и на половата дискриминация в гамата им с продукт, адресиран към мъжете.
Fiat
Най-после с нещо за продаване! Малкият кросоувър 500Х ще се присъедини към процъфтяващия сегмент. Близнаци с Jeep Renegade, двата модела ще излизат от завода в Мелфи, а в Европа 500Х ще замести едва кретащия Sedici, представляващ произвеждано в Унгария Suzuki със сменени емблеми. Дилърите го чакат с нетъпрение в края на годината. Най-после край и на половата дискриминация в гамата им с продукт, адресиран към мъжете.
Ford
Honda HR-V
|
Honda
Хондите се завръщат в напуснатия през 2006-а сегмент на субкомпактните кросоувъри с H-RV. Наричат го прототип, но очакванията са за малки разлики с реалния модел.
Hyundai
Корея придава по-динамичен, спортен вид на новия си i20, който чакаме в началото на 2015-а. Той ще се произвежда заедно с i10 в обновения завод в съседна Турция. Отнася се и за версиите с десен волан, които досега идваха чак от Индия.
Infiniti
Infiniti Q80 Inspiration
|
Jaguar
Седанът XE беше показан през септември в Лондон, а публиката в Париж ще има шанса да го огледа масово. Средната лимузина бележи нов опит за навлизане на котките в сегмента, напуснат през 2009-а от нескопосания X-Type. XE е върху нова, лека и алуминиево интензивна платформа и ще се задвижва от ново поколение четирицилиндрови бензинови и дизелови агрегати. Континенталните продажби започват догодина, а Щатите ще го видят през 2016-а, заедно с версията с двойно предаване.
Kia
В Париж дебютира третото поколение Sorento – по-дълъг и с увеличена база за повече пространство на трите реда седалки. Височината е леко намалена за по-изискан силует. Без да дават подробности, Kia подсказаха да очакваме нови системи за сигурност. Пазарното навлизане е планирано за началото на 2015-а.
Land Rover
Jaguar XE
|
Discovery
Sport дава началото на ново семейство
лендроувъри, прицелени в заможните купувачи на средноразмерни многоцелеви
возила. Главни врагове ще са Audi Q5, BMW X3 и Volvo XC90, а конфигурацията на новия джип ще е 6+1 с
размери „не по-големи от тези на съществуващите луксозни SUV“ – казват от „Ленд
Роувър“.
Discovery Sport с вмъква в средата на гамата - между малкия Defender и флагманът Range Rover. Базиран на предимно
стоманената платформа на компактния Evoque, ще го
видим в продажба рано догодина.
Следва продължение.
Сп. "Тема"
Следва продължение.
Сп. "Тема"
Няма коментари:
Публикуване на коментар