Европейският автомобилен пазар до септември расте
MG3 вече се забелязва във Великобритания
|
Марките
Често говорим за европейски пазарни
резултати, но скоро не е ставало дума за ставащото в Европейския съюз:
септември беше тринайсетият пореден ръстов месец. С продадени
1 267 068 (9.85 млн. от началото на годината) автомобила пазарът през септември отбеляза ръст от
6.1% спрямо миналия септември, а за осемте месеца ръстът е 5.6%. През септември
дилърите в Европа са продали половин милион коли повече в сравнение с
традиционно най-слабия август. През септември Обединеното кралство беше и
най-големият европейски пазар: заради подмяната на регистрационните номера,
предизвикала забавяне на част от регистрациите, една от всеки три коли през в
Европа през септември беше регистрирана на острова. Усреднената годишна
стойност обаче е под 1:5 - англичаните са втори след Германия.
В резултат на тези сезонни особености марките, продаващи се добре на Албиона, се представиха много добре и като цяло. Пример: Великобритания представлява над половината от европейските продажби на Ford, а продажбите на Vauxhall бяха по-големи от тези на Opel на всички останали пазари.
В резултат на тези сезонни особености марките, продаващи се добре на Албиона, се представиха много добре и като цяло. Пример: Великобритания представлява над половината от европейските продажби на Ford, а продажбите на Vauxhall бяха по-големи от тези на Opel на всички останали пазари.
Тежката германска тройка – Audi, BMW и Mercedes-Benz, които обичайно са в силна зависимост от резултатите си у дома, през септември направиха една трета от обемите си в Кралството. Подобна зависимост е още по-осезаема при Jaguar, Land Rover и Bentley – показателят е между 72 и 80% от регистрирациите им.
След като отбеляза два рекордни летни месеца, Volkswagen Group се връща към обичайния си европейски пазарен дял от 23.6%. Германците обаче остават производителят, добавил най-много към продажбите си в сравнение с миналия септември – около 17 500 коли. На второ място по този показател са Renault-Nissan, докато GM Europe, независимо от септемврийския си ръст, са големият губещ с почти 7000 надолу. Това се дължи на загубата на продажбите от изнасящия се Chevrolet, които за момента не могат да бъдат компенсирани.
167 таксита Tesla Model S вече обслужват амстердамското летище "Схипол"
|
Tesla на пръв поглед са изненада в челото на губещите спрямо август, но продажбите на Model S стартираха именно през август 2013-а, а поръчаните коли бяха доставяни до края на годината. Иначе по отношение на резултатите си за деветте месеца Tesla продължават да са сред най-бързо растящите марки на континента. Любопитно е, че от регистрираните общо 615 електрически седана 167 са купени от двете таксиметрови компании, обслужващи амстердамското летище „Схипол“, което избра Model S за предпочитано такси, превръщайки се в световно летище №1 по обслужващ парк от таксиметрови електромобили.
За разлика от САЩ, където пет поредни години чупят рекорди, Fuji Heavy Industries, по-известни като Subaru, продължават да се борят с Европа. По всичко личи, че с двойното си предаване и тегло, по-близко до това на джиповете, моделната им гама в момента пасва повече на американците: в сравнение с огромните SUV и пикапи там Subaru минават за икономични. Положението в Европа е обратното: малките местни комбита и кросоувъри ги бият с лекота по този показател. Друга причина за успеха на малка автомобилна компания в Щатите е относителната регулативна хомогенност и потребителски манталитет, улесняващи разработването на подходяща технология и модели за огромния американски пазар. За разлика от Щатите, с шаренията от местни регулации и клиентски предпочитания европейското потребление прилича повече на същито от парчета американско сватбено одеало.
Фейслифтът на DS3
|
Skoda продължава да води като марка с най-голям добавен ръст от началото на годината, но Renault и Dacia настигат.
Губещ №1 по всички абсолютни и относителни показатели е Chevrolet, чийто наличности в няколко европейски държави вече пресъхнаха. Ако гледаме на DS като на отделна марка, както Citroen биха искали, абсолютните им загуби са в размер на над 19 000, което се дължи най-вече на стареенето на трите им модела. Фейслифт на най-популярния DS3 видяхме в Париж, но цялото внимание на французите е насочено към пробив на най-големия световен пазар – Китай. След старта на местното производство на хечбека DS5 и седанът DS5 LS те току-що представиха кросоувъра DS6 WR, който заедно с LS е уникален модел за Китай.
Моделите
Най-силен импулс през септември показва VW Polo, което благодарение на фейслифта си застава на септемврийския подиум до Golf и Ford Fiesta, и е четвърти от началото на годината. Отлично се представя и новата С класа на Mercedes-Benz, надпродала през септември BMW 3 за първи път от ноември 2012-а. Общият им годишен резултат едва ли ще е същият, но за сметка на това в първата седмица на октомври вече ще са изпреварили стареещото Audi A4.
Opel Mokka имаше силен септември, при това далеч не само заради представянето на Vauhxall във Великбритания: благодарение на Италия и Франция разликата с Renault Captur се топи.
Най-добре сред дебютантите се представя VW Golf Sportsvan, който се справя значително по-добре от предшественика си Golf Plus. Успеха му заплашва с канибализация Touran и Tiguan, в резултат на което най-големият европейски производител все още не може да стигне резултатите си от 2013-а и в двата сегмента.
Въвеждането на първия в баварската история ван и автомобил с предно предаване изобщо - BMW 2 Active Tourer вече се справи с резултатите на Merceds-Benz CLA и гледа към В класата.
Септември беше добър и за електромобилите на Renault-Nissan: Nissan Leaf направи рекорден месец и заедно със Zoe се представят по-добре от хибридната конкуренция на Toyota Prius.
Сп. "Тема"
Няма коментари:
Публикуване на коментар