Често ви досаждам с яда си от липсата на качествена, аналитична
информация за българския автомобилен пазар.
Днес, 6 Март 2014 година, обаче е исторически ден: Асоциацията на автомобилните вносители и оторизираните им представители в България най-после разпространи официално кратка и непълна справка за регистрираните и свалените от регистрация автомобили в България през 2013 г.!
Миг преди да се зарадвам осъзнах, че радостта ми малко ще напомня празник в семейството на 40-годишен абитуриент със специални образователни потребности и се въздържах.
Сарказмът настрана, това е първа стъпка, макар и неуверена и с олюляване, в правилната посока. Сега предстои по-трудното – България да започне да публикува пълна месечна информация за регистрациите на новите моторни превозни средства от всички типове и марки, продаващи се тук, независимо дали имат официален вносител или не. Пълната картина е абсолютно задължителна. Тази за употребяваните – също.
МВР дължи на обществото безплатната първична информация ежемесечно, а ААП – съпровождащия най-общ експертен анализ. Крайният резултат би могъл да следва формата на ACEA и е достатъчен за широка обществена консумация.
На мястото на колегите си бих настоявал и за общите данни по марки от областните центрове и бих преговарял за условията на достъп до информационния масив на КАТ, предоставящ по-дълбоката аналитичност - типове, модели, модификации, задвижване, брой врати, места, кубатура, цвят, собственост и т.н.
На мястото на КАТ бих се захванал незабавно с вкарването на информационната си система в XXI век и обучаването на няколко млади момичета и момчета в осигуряване на модерната й поддръжка. Крайният резултат би имал вълшебно въздействие върху бизнес средата, да не говорим за борбата с престъпността.
Сега остава да го направим – мобилно приложение няма.
Днес, 6 Март 2014 година, обаче е исторически ден: Асоциацията на автомобилните вносители и оторизираните им представители в България най-после разпространи официално кратка и непълна справка за регистрираните и свалените от регистрация автомобили в България през 2013 г.!
Миг преди да се зарадвам осъзнах, че радостта ми малко ще напомня празник в семейството на 40-годишен абитуриент със специални образователни потребности и се въздържах.
Сарказмът настрана, това е първа стъпка, макар и неуверена и с олюляване, в правилната посока. Сега предстои по-трудното – България да започне да публикува пълна месечна информация за регистрациите на новите моторни превозни средства от всички типове и марки, продаващи се тук, независимо дали имат официален вносител или не. Пълната картина е абсолютно задължителна. Тази за употребяваните – също.
МВР дължи на обществото безплатната първична информация ежемесечно, а ААП – съпровождащия най-общ експертен анализ. Крайният резултат би могъл да следва формата на ACEA и е достатъчен за широка обществена консумация.
На мястото на колегите си бих настоявал и за общите данни по марки от областните центрове и бих преговарял за условията на достъп до информационния масив на КАТ, предоставящ по-дълбоката аналитичност - типове, модели, модификации, задвижване, брой врати, места, кубатура, цвят, собственост и т.н.
На мястото на КАТ бих се захванал незабавно с вкарването на информационната си система в XXI век и обучаването на няколко млади момичета и момчета в осигуряване на модерната й поддръжка. Крайният резултат би имал вълшебно въздействие върху бизнес средата, да не говорим за борбата с престъпността.
Сега остава да го направим – мобилно приложение няма.
Няма коментари:
Публикуване на коментар