сряда, 5 март 2014 г.

Peugeot 308 и камъкът на Сизиф

          Обнадежденият от наградата директор на Peugeot, Максим Пика получи ясна заповед: да се научи да печели от нея



























Едва ли в европейския автомобилен сектор в момента има компания, която се нуждае от добри новини повече от Peugeot-Citroen. Е, получиха ги: със символните 307 точки новият 308 спечели с добра преднина пред останалите в най-престижната класация за кола на годината.

Да, 308 е радикално различна кола на радикално нова за PSA платформа – край на изтърканите технологични и мисловни стереотипи в Сошо. И е с вид, подсказващ отрезвяване в лагера им.

Семейство Пежо току-що получи нови съсобственици-спасители, нов изпълнителен директор-кариерист и нови надежди - 308 е важна част от тях.

Вчера в Женева Карлос Таварес ме слиса с признанието, че на ключовите места в компанията е открил добри професионалисти, но корпоративната им култура не включва печалбата като ценност: „Правенето на пари не е основна ценност тук“ - каза той и насърчи продажбите на „точната цена“.

Абстрахирайки се от дискусията как се оцелява 200 години с такава култура, остава въпросът накъде води пътят на скъпите пежа.

За колегите ми в София Франс Ауто, работещи на беден пазар с погубена покупателна сила и устойчиви нагласи, това сигурно е кошмар. Притиснати между „Дачия“ и германците на тях им остава само пътят на убеждението, че вече не са това, което бяха, поради което и цените им няма да са, каквито бяха. Пазарът обаче не е семинария и аргументите подлежат на доказване - портфейли се отварят само с доверие. И с време, защото трайните стереотипи нямат обръщане за една нощ.

Да изберат твой продукт за кола на годината е един от най-големите комплименти в автомобилната индустрия и 308 заслужава това насърчение. Още повече, че победа над конкуренти като BMW i3 и Mazda 3 действа като подсладител на шампанското.

След последната чаша обаче предстои Сизифово бутане на камъка по склона на очакванията:

- На бедния, недоверчив пазар - към реалните качества на продукта и обслужването му;
 
- На производителя - към цените и пазарния му дял тук;

- На дилърите - към новостите и капацитета на завода;

- На собственика - към максималното усвояване на ползите от мига на слава.

В един от митовете за Сизиф четох, че бил най-хитрият сред хората. В случая с 308 това няма да е достатъчно.

Честито!

Няма коментари:

Публикуване на коментар