четвъртък, 13 август 2015 г.

Opel Adam Rocks

В Рюселсхайм къртят сегмента с микро кросоувър 




С добавени диоди в светлините, външни панели в антрацит и метализирана пластмаса Adam Rocks определено изглежда възмъжал, а златистия цвят кърти и с името си - Goldbusters

Признавам, че в отношението си към най-малкия им модел извървях дълъг еволюционен маршрутот не особено любезното „Какво, по дяволите, правят в Opel?!“ до „Този път новината е добра“ - мнението ми се промени толкова радикално, на колкото е способен само български политик преди и след избори.
Не, не упражнявам поведението си за предстоящия местен вот, а ви въвеждам в още един епизод от сегментацията на опелската микрогама – „набъбналата“ кросоувър версия Adam Rocks. Мина известно време, откакто карах модификацията с по-мощния от двата нови еднолитрови бензина, боядисан в двуцветна златисто-антрацитна комбинация и увенчан с мек, сгъваем покрив.

Както и друг път сме говорили, автомобилните производители в последните години направиха чудеса от героизъм, за да насърчат търсенето в Европа, заливайки пазара с нови модели в нови сегменти и подсегменти с едничката цел да изкушат стреснатия след 2008-а потребител. Така се роди голяма група квази кросоувъри* с най-различни размери, чийто принос в промяната на потребителските нагласи и продажбите е безспорен – хората се научиха да търсят „джипообразната“ форма. Нещо подобно виждаме и в страна като България, в която дори чисто новата инфраструктура често предлага извънпътни предизвикателства.

Тъкмо на това залагат и „Опел“ с авантюристичната версия на Adam: добавяйки визуални и интериорни акценти, вдигайки пътния просвет с 15 милиметра и пренастройвайки окачването, германският инженеринг е повишил и графичната привлекателност на тумбестото си малко автомобилче (параметрите за дължина, ширина и височина са 3.75/1.72/1.49 м.), а новият златист цвят прави така, че да ви заглеждат и мъжете от тротоара.


Вътре материите са освежени
Вътре ни посреща познатата носталгично-модернистична среда с добавени нови елементи и материи, които няма да изброявам – това е работа на брошурата. Стига ви да знаете, че добавените дизайнерски закачки допринасят за приветливостта на интериора, който е и с много приличен размер отпред, докато отзад и този път успя да седне човек, което си е постижение в класа под 3.8 метра.

Две думи за текстилния покрив, който определено допринася за приятния вид на Adam: това е мек трипластов таван, активен при скорости до 140 км/ч, който в отворен вид не пречи на видимостта назад, както е при Fiat 500, например. Цената за шикозния ви вид е по-високото ниво на шум при магистрално темпо, което пък прави средата за гласовия контрол SIRI EYES FREE още по-неподходяща. Гласовото разпознаване обаче и без това е проблем в сравнително шумната автомобилна вътрешност, така че цената на компромиса изглежда приемлива. 

Същественото 

И ако дотук всички разлики изглеждат несъществени, то с Rocks Opel въведоха новата си трицилиндрова бензинова гама от еднолитрови мотори с 6-степенни скоростни кутии. Карах по-високата мощност от 115 к.с., която съживява колата до нивото на визуалните очаквания: Adam е спонтанен и тих, а скоростната кутия само допринася за общото впечатление на жива гладкост. Петер Кристиан Кюсперт, отговарящ за продажбите в управителния съвет, в типичния за длъжността му приповдигнат дух обещава да останем „поразени от жизнерадостния характер на новия двигател“. Чак поразени едва ли, тъй като ако паднем на фронта точно сега, няма как да се поразим от следващото им предложение, но нейсе – впечатлението от ентусиазираното разгъване на въртящия момент и гладкостта са факт, а това е истински същественото.
Не точно такова е положението с пренастроеното окачване, което след повдигането си е станало една идея по-скокливо из неравностите, особено ако търкаляте 18-цолови джанти, но това е типично за малките коли с късо междуосие и подлежи на неутрализиране със средства, унищожаващи напълно комфорта. 


Базовата телефонна интеграция е добра, но скоростта й започва да пада 
с пълното натоварване на функционалността
Да не пропусна извънредно лекия волан, който при по-слабите версии на Adam би могъл да мине за дамски, но с качването на мощността започва да личи напълно дистанцираната му от пътя синтетична лекота, която подлежи на превключване в още по-лек режим – вероятно за хора с двигателни проблеми в горните крайници. С този агрегат колата определено има нужда от по-авторитетно усилване, което да предоставя усещане за тегло, сигурност и контрол, чийто дефицит сега е осезаем.

Всичко останало в тази симпатична малка кола е същото: познатият интерфейс за вторичните настройки, прегледната функционалност и липсващата кирилизация на музикалните (само) MP3 файлове остават, но изглежда делът на пишещите на кирилица пазари е толкова малък, че не са си направили труда.

С моя стил на каране, който трудно бих могъл да определя като смирен, Adam даде напълно приличните 8.2 л/100 км, а въглеродните емисии от брошурата са 119 гр/км. Автомобилната ни данъчна система не се трогва от такива неща като емисии на парникови газове, така че дори да проявите отношение към околната среда, избирайки по-малкия двигател с неговите 99, това няма да извади данъчния служител от въглеродното му равнодушие.


Да обобщим 
 
По-авантюристичният Opel Adam Rocks буквално и преносно е извел на нова висота привлекателността на най-малкия модел в гамата. Нивото на персонализация е все така неограничено (питайте хората от логистиката какво мислят за него, но днес те нямат думата), а цената без особено напрежение ще мине 40 000 лева, което скъсява значително дистанцията до MINI. Изглежда това е сред причините до юли все още да няма продажба на този иначе много приятен продукт на неограниченото роене в автомобилната индустрия.

Забележка: *Съзнавам как звучи, затова пояснявам: това са всички автомобилни модификации с козметични претенции за висока проходимост, но автентична асфалтова душевност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар