Как продава Volkswagen?
Господства еднолично в Европа, а по света се представя балансирано с някои изключения – е краткият отговор.
За първите три месеца на годината
резултатът в ЕС е 12,5% пазарен дял, което представлява ръст от 8,70% за година.
Това постижение е още по-впечатляващо на фона на двуцифрения спад на конкуренцията
от Франция и Италия. В Обединеното кралство, Франция, Италия и Испания VW има
по два модела в десятката, а в Германия Golf, Polo и Passat са на първите три места.
В Русия Polo е самотен на осмото
място, надвит от все още водещите лади.
Jetta е най-продаваният фолксваген в Щатите.
|
В Индия през март, въпреки
сериозния ръст на марката, Polo
е чак двадесет и пети, победен с ипон от шампиона и труден партньор Suzuki.
На охладения китайски пазар
гледката е впечатляваща: с общо 4 модела сред първите десет, VW води значително
пред Toyota. В Япония – точно обратното: извън
първите 20.
САЩ: Volkwagen отбелязва най-силен март от 39 години
насам с 36 588 продажби, а Jetta e 22-ра. Канада: Jetta е точно в средата на първите тридесет.
Clasico прекрати 8-годишното царуване на
Nissan в Мексико.
|
Мексико: Две версии на Jetta са в
десятката за тримесечието, едната от които (Clasico) беше №1 през 2011г.
Бразилия: Три модела в
най-добрите десет, а VW Gol беше миналогодишен първенец в страната, доминирана
от Fiat.
Аржентина: На положителния
аржентински пазар, от Волфсбург имат четири модела в първите десет.
Австралия: Golf e шестнадесети, Tiguan – 48-ми, а Amarok – 61-ви.
Южна Африка: Две версии на Polo следват
първенеца Toyota Hilux, а
в топ 20 са още Golf и Amarok.
Amarok e 17-ти в Южна Африка. |
Изводът от това балансирано
представяне е само един: независимо какво ще чуете от конкуренцията, VW успяват
да предложат автомобили, от които пазарите и клиентите по света се интересуват.
Някои смятат марката за лишена от страст, а аз мисля, че колкото и да са важни
емоциите, в дългосрочен план устойчивостта и усещането за традиция и
предсказуемост печелят над преходния чар.
Не случайно на 23 март в завода
във Волфсбург отпразнуваха 40-милионния си автомобил, а 2012-а е първата година
в историята, в която германският народен производител прескача двата милиона
през първо тримесечие.
Сп. "Тема"
Няма коментари:
Публикуване на коментар