четвъртък, 3 май 2012 г.

Из чаршията

Как продава Volkswagen?


Господства еднолично в Европа, а по света се представя балансирано с някои изключения – е краткият отговор. 

За първите три месеца на годината резултатът в ЕС е 12,5% пазарен дял, което представлява ръст от 8,70% за година. Това постижение е още по-впечатляващо на фона на двуцифрения спад на конкуренцията от Франция и Италия. В Обединеното кралство, Франция, Италия и Испания VW има по два модела в десятката, а в Германия Golf, Polo и Passat са на първите три места. 

В Русия Polo е самотен на осмото място, надвит от все още водещите лади.

Jetta е най-продаваният фолксваген в Щатите.
В Индия през март, въпреки сериозния ръст на марката, Polo е чак двадесет и пети, победен с ипон от шампиона и труден партньор Suzuki.

На охладения китайски пазар гледката е впечатляваща: с общо 4 модела сред първите десет, VW води значително пред Toyota. В Япония – точно обратното: извън първите 20.

САЩ: Volkwagen отбелязва най-силен март от 39 години насам с 36 588 продажби, а Jetta e 22-ра. Канада: Jetta е точно в средата на първите тридесет.

Clasico прекрати 8-годишното царуване на Nissan в Мексико.
Мексико: Две версии на Jetta са в десятката за тримесечието, едната от които (Clasico) беше №1 през 2011г.

Бразилия: Три модела в най-добрите десет, а VW Gol беше миналогодишен първенец в страната, доминирана от Fiat. 

Аржентина: На положителния аржентински пазар, от Волфсбург имат четири модела в първите десет.

Австралия: Golf e шестнадесети, Tiguan – 48-ми, а Amarok – 61-ви.

Южна Африка: Две версии на Polo следват първенеца Toyota Hilux, а в топ 20 са още Golf и Amarok.
Amarok e 17-ти в Южна Африка.

Изводът от това балансирано представяне е само един: независимо какво ще чуете от конкуренцията, VW успяват да предложат автомобили, от които пазарите и клиентите по света се интересуват. Някои смятат марката за лишена от страст, а аз мисля, че колкото и да са важни емоциите, в дългосрочен план устойчивостта и усещането за традиция и предсказуемост печелят над преходния чар.

Не случайно на 23 март в завода във Волфсбург отпразнуваха 40-милионния си автомобил, а 2012-а е първата година в историята, в която германският народен производител прескача двата милиона през първо тримесечие.

Сп. "Тема"

Няма коментари:

Публикуване на коментар