Как се справят?
Opel е непостоянен напоследък:
Corsa е най-продаваният Opel в Европа.
|
Пазарният им дял в Западна Европа
е неустойчив и се движи в рамките на 6,7 - 8,9 от 2007-а насам, което е
отклонение в рамките на една четвърт за относително къс исторически период.
Подобна е гледката и в PSA:
И двете марки в групата имат
много слаба 2011-а, като на Peugeot им
е особено трудно – цели 23% спад. И това на фона на добра 2009-а.
Представянето и на трите марки говори
за много силна обвързаност с моделния цикъл и кратки пикове на интерес към
новите модели, както и силна зависимост от бонусите за подмяна на парка,
познати като „кеш за таратайки”. Всичко това може да се обобщи като недостиг на
потребителско доверие в трудни времена и свръхзависимост от развитието на
събитията в Европа, което в крайна сметка води до хронична слабост.
Ето как се представя Opel през
април:
Загубата на пазарен дял в ЕС е
над 9%, което надхвърля общия пазарен спад. На здравия германски пазар Opel е с
един модел в десятката (Astra)
и само Corsa й прави компания в
първите двайсет. В Обединеното кралство нещата
изглеждат доста по-добре: там Vauxhall има цели три модела в първите десет.
Франция и Италия не са гостоприемни (без присъствие в най-добрите десет), а на най-слабия
от 25 години насам испански пазар Corsa е седми.
Peugeot:
208 е новата надежда на Peugeot.
|
В ЕС пада с цели 19%. Германия –
нямат представител в първите петдесет. В Англия 207 е седми сред първите десет.
В родината - три модела са в челните десет. В Италия 308 е чак 36-и, а в
Испания два модела - 207 и 308 са
четвърти и осми.
Citroen:
Citroen се уповава на С3, но френското производство
губи от
малките модели.
|
В ЕС спадът за тримесечието е
почти 20%. В Германия положението е като при Peugeot. У дома С3 е четвърти. На
Острова DS3 е чак 33-и,
въпреки ръста на продажбите си. В Италия С3 бележи през април най-добро
представяне през последните две години – пети. В катастрофиращата Испания
отново С3 е най-напред – девети.
Няма коментари:
Публикуване на коментар