Юли:
-
J.D.Power: "Ако преодолее трите си основни дефицита, Индия би могла да
бъде трети по големина автомобилен пазар в света към 2020г."
А
трите дефицита са: устойчив външнотърговси дефицит; административен
дифицит; недоразвита производствена и разпределителна енергийна
инфраструктура. Експерти добавят и четвърти: липсата на местна
индустрия, за компоненти.
-
"Тримата Големи" на Германия - Audi, BMW и Mercedes с нови рекорди;
J.P. Morgan оценява нормите на печалба на премиум-производителите като
"предкризисни"; BMW и Mercedes генерират печабли от 11 и 9%;
-
Morgan Stanley: "OPEL е едно от най-слабите звена във веригата на GM,
но същевременно и най-важното." Според инвестиционната банка стойността
на марката и продуктовото й позициониране са неустойчиви. Но затварянето
на OPEL не просто не е опция: GM се нуждае от германската технологична
експертиза, особено в компактните сегменти, за да успее глобално.
Пазарният дял на OPEL в ЕС спада устойчиво: от 12,5% през 1995 до около
7,5% днес.
Август:
-
VW и Suzuki демонстрират разлики в дефинициите: VW гледа на
сътрудничеството по начин, който японците не приемат. Размяната на акции
с цел достъп до пазари и технология далеч не изглежда еднакво в двата
лагера: във Волфсбург смятат японците за "асоциирана" компания, т.е.
имат влияние във вземането на решения, докато вице-президентът на Suzuki
Ясухито Хараяма отрича;
-
"Правило № 1 при избора на извинения: избирай подходящите" - четем във
Financial Times по повод оправданието на PSA с природните бедствия в
Япония, с които обясняват орязаните наполовина прогнози за финансовите
си резултати през втората половина на 2011;
- А резултатите на VW за Q2/2011 са толкова добри, че вече никой не е изненадан;
- В същия дух, BMW се оказва най-печелившият "масов" производител в сектора; само Ferrari и Porsche се справят по-добре. Bernstein Research: "Просто страхотни";
-
Нашият принос в т.нар. "silly season" - отпускарският сезон, през който
никой не обръща сериозно внимание на новините - са продажбите до Юли.
"Ръстът" продължава.
Септември:
-
В навечерието на автосалона във Франкфурт чета проучване на германски
консултанти за нагласите на клиентите в страната: 16% обмислят покупката
на електромобил, 52% избират бензин, 43% - хибриди, а останалите 37 и
25% са за дизел и природен газ. Показателно: най-големият пазар в Европа
гледа предпазливо към една от транспортните технологии на бъдещето. Още
е рано;
- SAAB не участва във Франкфурт. Виктор Мюлер продължава опитите за набиране на капитал. Два профсъюза използват правото си да предизвикат банкрут, след като членовете им не получават заплати в продължение на три месеца. Компанията търси съдебна защита от кредитори;
- SAAB не участва във Франкфурт. Виктор Мюлер продължава опитите за набиране на капитал. Два профсъюза използват правото си да предизвикат банкрут, след като членовете им не получават заплати в продължение на три месеца. Компанията търси съдебна защита от кредитори;
- Сливането на VW и Porsche се бави. Правните рискове са твърде големи и
всяко прибързване е неуместно, а прогнозите за формално сливане -
скептични;
- Бракът Fiat/Chrysler върви. На пръв поглед цифрите радват, но планираният дълг расте значително;
- VW/Suzuki - още един семеен скандал: японците избират Fiat вместо Волфсбург за доставчик на високотехнологични дизели;
- У нас пазарът продължава да "расте": темпът е малко по-нисък, но кухата радост в медиите - не;
- Great Wall стартира продажбите си от пловдивския панаир, както и рекламната кампания по въвеждането на марката в България.
Октомври:
- Fiat помага на Chrysler за ръст в европейските продажби. Идентичността на марките обаче отива на кино: Chrysler 300C ще се представи като Lancia Thema, докато малкият Ypsilon ще се появи с американски емблеми;
-
JATO публикуват данните за продажби на електомобили за H1/2011:
скептиците коментират недоверието в технологията и бавния й старт, а
оптимистите - десетократното увеличение на продажбите в сравнение с
2010. Въпрос на гледна точка;
- SAAB прекратява преговорите с Yongman и Pang Da, след като става ясно, че киайците искат да купят компанията, а не да инвестират в дружеството-собственик - Swedish Automobile;
- SAAB прекратява преговорите с Yongman и Pang Da, след като става ясно, че киайците искат да купят компанията, а не да инвестират в дружеството-собственик - Swedish Automobile;
- У нас КЗК одобрява придобиването на Дару Кар от Авто Юнион;
- В навечерието на изборите - отново "електромобилна" конференция. Този път организирана от в. Капитал;
-
Българският автомобилен пазар продължава да расте. Дотолкова, че
ставаме нетен износител за Германия. Деформациите са неудържими: с
меланхолична декларация ААП спира справката за проджбите; разчита на МВР
и НСИ. Това ознаменува края на две заблуди:
1. Че е нормално за данните да се разчита на ААП;
1. Че е нормално за данните да се разчита на ААП;
2. Че е възможен ръст в условия на затихваща икономическа активност.
Ноември:
-
Financial Times предупреждава за проблеми в PSA: групата има
свръхекспозиция от 60% към стагниращия европейски пазар, което я прави
уязвима при нов икономически спад;
-
Германия срещу останалите и в автомобилния сектор: големите германски
производители подобряват резултатите си, докато във Франция и Италия
нещата не изглеждат добре, въпреки новия моделен цикъл на PSA и привидно
добре изглеждащият Fiat. Ford отчита загуби от 306 млн. долара;
-
Morgan Stanley по повод съмненията в сигурността на Chevrolet Volt:
"Съветваме инвеститорите да купуват акции на GM, независимо от тази
история по следните причини: възникналият три седмици след краш-тест
през Юни пожар ни кара да смятаме, че това е достатъчно време за
напускане на автомобил след катастрофа.";
- Standard
& Poors оптимисти за европейската автомобилна индустрия, въпреки
рецесията: "Производителите са засилили присъствието си в региони с
растеж и берат плодовете на повишената си ефективност.";
-
Загубите на GM в Европа от 1999 насам са около 14,5 млрд. долара,
въпреки отличните модели на Opel. Германското производство на компанията
е с ниска ефективност и това привлича вниманието на новото ръководство.
Скалпелът очевидно ще бъде изваден и това вещае нови конфликти с
профсъюзите. Същевременно Opel е ключов за технологичното бъдеще на
групата, което гарантира живота му. За сега;
- Краят на SAAB е близък, след като GM блокира всички възможности "чрез трансфер на контрол и/или собственост" за преминаване на технологии в китайски ръце;
- Краят на SAAB е близък, след като GM блокира всички възможности "чрез трансфер на контрол и/или собственост" за преминаване на технологии в китайски ръце;
-
В България всичко е спокойно: спадът продължава, а какъв е точният му
мащаб - ще разберем в началото на 2012, ако Пътна полиция и НСИ се
смилят.
Декември:
-
Suzuki иска развод с VW: Financial Times вярва в здравата икономическа
логика на съюза; във VW са слисани, а Suzuki стартират арбитражна
процедура по отмяна на споразумението;
-
Секторът се готви за тежка 2012: това, което през септември изглеждаше
като възможен лек спад в най-лошия случай, обещава да се превърне в
буря, докато изплашените клиенти затварят портфейлите си в очакване на
по-добро време;
-
Лоши новини за Renault-Nissan: прогнозните продажби на електромобили са
съкратени наполовина. Основните причини: бърза комерсиализация на
новите технологии в ДВГ; икономическата ситуация в Европа; цените на
петрола; разочароващият старт на продажбите на електромобили.
Френско-японската група обаче държи на очакванията си;
- Край на необикновената поредица от отчаяни опити за спасяване на SAAB: фалитът е обявен на 19 декември. Една от най-индивидуалистичните автомобилни марки с 60-годишна история и малка, но вярна група почитатели, отива в миналото;
- Край на необикновената поредица от отчаяни опити за спасяване на SAAB: фалитът е обявен на 19 декември. Една от най-индивидуалистичните автомобилни марки с 60-годишна история и малка, но вярна група почитатели, отива в миналото;
-
Продажбите в Европа заплашени от затягащия се достъп до финансиране и
излизането на банките от сектора. Недостигът трябва се компенсира от
финасовите каптиви на производителите. Германците със
структурни предимства пред всички останали и в това отношение, заради
високите си кредитни рейтинги и улеснен достъп до капитал;
- В България традиционно силният пазарен цикъл в края на годината този път е заменен от срив и загриженост в навечерието на 2012-а.
Виктор Мюлер обявява края на SAAB. |
Няма коментари:
Публикуване на коментар