понеделник, 9 януари 2012 г.

Hyundai: раздор в семейството?

Новината, че КЗК разследва „Индустриал комерс” за предполагаемото наличие на ограничаващи дилърите вертикални споразумения, открехва леко вратата към кухнята.
 
Преведена на обикновен език, случката означава, че дистрибуторската мрежа вероятно е подложена на ограничения в нарушение на популярната като BER (Block Exemption Regulation) регулация на ЕС. Целта на тази регулация е либерализиране на отношенията между производители и дистрибутори, предоставяйки на вторите възможността да продават и обслужват повече от една марка, без това да се смята за нарушение на договорните им отношения – мярка, която промени сектора изцяло в началото на века. 
Практическото приложение на това, което на теория изглеждаше като революция, се оказа доста по-умерено на практика, тъй като от една страна интересът да се запазят изгражданите с десетилетия бизнес-отношения е взаимен, а от друга - производителите запазиха достатъчно лостове, с които да съхранят контрол върху ситуацията. Така динамичното равновесие бе възстановено, не без цената на безкрайни срещи и светещи по цели нощи прозорци на офисите.
  
Семеен скандал в момент на тежко изпитание обаче подсказва стари проблеми. Надявам се скоро да разберем какво по-конкретно става, но едно е ясно: напрежението в дилърската мрежа е високо и всяко действие (ако има такова), което преднамерено ограничава свободата на избор и свързаните с нея възможни ползи, ще бъде посрещано все по-яростно, защото запазването на моногамията, когато извън фамилията има по-чаровни кандидати, е тежко изпитание за всички. Но нещата са опрели до оцеляване и който все още не го разбира има проблем.

Стрес-тестът не бива да прераства в краш-тест.

Няма коментари:

Публикуване на коментар