петък, 6 януари 2012 г.

Евтаназията на Maybach

Залисан от скандинавската трагедия на SAAB, за малко да пропусна, че когато в началото на века Daimler обявиха възкръсването на създадената през 1909 г. от Вилхелм Майбах компания за производство на двигатели за дирижаблите на Zeppelin, очакванията за този автомобилен еквивалент на Ориент Експрес бяха амбициозни: 1 000 на година. Вместо това за 9 години продадоха 3 000, а марката така и не проби блиндираните сърца на арабските шейхове, руските олигарси и азиатските новобогаташи.
Причината? В света на лукса приемствеността е всичко, а Maybach беше разпознаваем за малцина от индустриалните капитани, към които беше адресиран: 60 години забрава са напълно достатъчни.
Така Rolls-Royce и Bentley остават хегемоните на традиционния разкош, а BMW и VW вкараха гол на вечния противник. 
Прeглъщайки поражението, Daimler се прегрупират: от следващата S-класа се очакват три допълнителни версии, които да осигурят достоен четириколесен уют за държавни глави, корпоративни вождове, или току-що забравили гетото рапъри. 


Официалното партньорство с Лувъра бе сред добрите идеи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар