вторник, 11 февруари 2014 г.

Из чаршията: От Great Wall до Dacia

          Напредъкът от кръжочната...

От времето на знаменитото прессъобщение, с кето Литекс Мотърс си самопоставиха картонената корона на първенството за първото място на Steed в сегмента (без да цитират източника на информацията, който всъщност бяха самите те, и без да си дават сметка за КЗК) мина време. 

За почти година и половина ситуацията еволюира и ето първи знаци за преоткриването на топлата вода - вносителите коментират пазарното си представяне в България!

Пътят до очевидното отне четвърт век и бе изпълнен с големи премеждия, а "Дачия" първи се осмелиха да съобщят официално резултатите си. То пък стана възможно благодарение на скъпо продадените от ГДНП данни за пазара, които са по силите на ААП само веднъж годишно, и то в обем и аналитичност, ставащи само за задоволяване на любопитството на средностатистическия безписмен форумен автоманиак.

Много съм говорил за вредата от липсващата информация за  автомобилния пазар и по повод първото място на Dacia в България имам да кажа още нещо:

1. Поздравления за представянето през 2013, колеги! Колкото и да са лоши практиките у нас, първото място е плод както на сполучливата продуктова формула на Миовени, така и на усилията на голям екип от хора на малкия ни и мрачен автомобилен пазар - очевидно сте свършили добра работа;

           ...до професионалната работа е очевиден
2. За съжаление, едва ли ще сте в състояние да коментирате представянето си през първо тримесечие, тъй като не вярвам в способността на МВР да се преобрази за месец и половина и да промени радикално средновековния режим на достъп до информацията за регистрациите на нови автомобили;

3. Без съмнение "Дачия" са в изгодната ситуация да коментират лидерското си място. Да, правят го несръчно и с излишни уговорки, но го правят - това е най-важното. Евентуалният текст за представянето на "Нисан" например би бил много по-голямо изпитание за корпоративните комуникатори, но да не се заяждам, поводът е положителен.

Борбата за истината на българския автомобилен пазар и правото на безплатен публичен достъп до информация продължава - надявам се това да е само първата птичка на статистическата пролет. Вярвам и че подобни съобщения от екзотика ще станат ежедневие.

Както бранша, така и обществото имат право на редовна, качествена и безплатна информация от МВР - колкото по-бързо, толкова по-добре, г-н Йовчев.

Няма коментари:

Публикуване на коментар